מפתיע: גם צעירים בני 35 נמצאים בסיכון לאוסטאופורוזיס

מחקר שנערך בקרב 173 מבוגרים הראה כי לרבע מהחברים בה בגילאי 18-35 יש צפיפות עצם נמוכה או עצמות חלשות מהרגיל - מה שמגדיל את הסיכון לשברים ואוסטיאופורוזיס בגיל מבוגר (MEN)

(צילום: שאטרסטוק)

המודעות המדברות על אוסטאופורוזיס פונות בעיקר לנשים מבוגרות יותר, אך חברות התרופות ירצו להתמקד בגברים בני 35, קבוצה שמושפעת באופן מפתיע מצפיפות עצם נמוכה.

מחקר שנערך בקרב 173 מבוגרים ופורסם בכתב העת "Journal of Osteopathic Association", הראה כי לרבע מהחברים בה בגילאי 18 עד 35 יש אוסטאופניה (צפיפות עצם נמוכה), או עצמות חלשות מהרגיל. צפיפות עצם נמוכה מגדילה את הסיכון לשברים, נזק לעצמות ואוסטיאופורוזיס בגיל מבוגר.

צפיפות עצם נמוכה נחשבת בדרך כלל כבעיה של נשים, אבל זה רק מיתוס, אומרת ד"ר ליילה טבאטבאי, מבית החולים המתודיסטי יוסטון. יצויין שהיא לא היתה קשורה למחקר.

"זו באמת תפיסה מוטעית", היא אומרת לאתר "בריאות הגבר". "עד אחד מכל ארבעה אנשים יחווה שבר בחיים שלו, זה מספר עצום".

כמומחית לאוסטיאופורוזיס, טבאטבאי לא מופתעת מהתוצאות מאחר שהיא טיפלה בחולים צעירים. עם זאת, היא אומרת, רופאים מאמינים בדרך כלל שגברים נמצאים בסיכון נמוך לפתח אוסטאופורוזיס שכן הם מייצרים יותר טסטוסטרון לאורך חייהם. למעשה, לנשים נערכות בדיקות צפיפות עצם בגיל 50, בעוד לגברים רק בגיל 60.

אז הדבר הטוב ביותר שגברים יכולים לעשות הוא לדעת ולמזער את גורמי הסיכון לאיבוד צפיפות העצם, הכוללים עישון, צריכת אלכוהול מופרזת ושימוש ארוך טווח בתרופות סטרואידים כמו הידרוקורטיזון. היסטוריה משפחתית של אוסטאופורוזיס או ירכיים שבורות מהוות גורם סיכון נוסף.

אנשים שחושבים שהם בסיכון לאוסטאופניה צריכים לדון באפשרות של בדיקת צפיפות העצם עם הרופא שלהם וזה לא רעיון רע לבדוק רמות של ויטמין D לפחות פעם אחת, על פי טבאטבאי.

בכל מקרה, כולנו צריכים לאמץ הרגלי חיזוק עצם, כולל אכילת מזונות עשירים בסידן, השתתפות בפעילות גופנית של נשיאת משקל ושתייה במתינות, אומרת טבאטבאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר