צפו ב'המבקר'

אחיה אשר: "אני עדיין לא מרגיש פסנתרן"

הפסנתרן הווירטואוז, אחיה אשר כהן אלורו, שמנגן על כל הבמות הגדולות עם אברהם פריד ורבים אחרים בראיון מלא ענווה וחן ל'המבקר' על היצירה והעשייה המוזיקלית (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום ועריכה: אריאל ליבא)

אחיה אשר כהן אלורו, הפסנתרן הווירטואוז, שמלווה את אברהם פריד בהופעותיו כמו גם את יהורם גאון, עמיר בניון, דניאל זמיר ועוד רבים וטובים בראיון לתכנית 'המבקר', תכנית המוזיקה של מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת', נתנאל לייפר.

"כבר מגיל קטן הייתי זוחל לאולפן של אבא שלי ועושה שמות שם" הוא אומר בחיוך כאשר הוא חוזר לתחילת דרכו המוזיקלית.

"מאז שאני זוכר את עצמי אהבתי לתופף לשיר ולהלחין. עד גיל מסוים היה לי חלום להיות מתופף ולשיר, אמנם למדתי פסנתר באותם שנים, אבל לא אהבתי את זה. לא הזדהתי עם זה. אבל תמיד חיפשתי להבין איך אפשר להלחין שירים", הוא מספר.

"אבא שלי תמיד היה הדמות שהמילה שלו הייתה חשובה בעיניי לדעת אם היצירה שלי טובה או לא. הוא מוזיקאי בחסד וסמכתי עליו. חודשיים לפני הבר מצווה, אבא שלי החליט ללמד אותי פסנתר בעצמו והוא לימד אותי את המבנה של האקורדים, לא הבנתי כלום... אבל כנראה משהו שם התחבר ובאותו ערב כשהלכתי לישון עלתה לי מנגינה בראש. הסתפקתי אם לקום מהמיטה או לא, לבסוף קמתי ושרתי לו את זה והוא אהב", מספר אחיה אשר ומוסיף כי הלחן הזה פתח שער לעוד לחנים ולרצון ללמוד פסנתר כמו שצריך.

"מאותה תקופה התחלתי לעקוב אחרי פסנתרנים ג'זיסטים בעיקר ופיתחתי סקרנות בריאה בשביל להיות פסנתרן. הייתי מתאמן המון שעות, בישיבה נתנו לי מעט להשתחרר הייתי רץ לבית שעה וחצי ורץ חזרה ובערב עוד שעה ולנסות להשיג כמה שיותר זמן. באותה תקופה הלחנתי המון והיה לי פרץ השראה".

לשאלה המתבקשת, מתי הגיע הרגע שהבנת שאתה פסנתרן? הוא משיב בענווה וחיוך רחב, "אני עדיין לא מרגיש שאני פסנתרן, תמיד בכל מקום שאתה נמצא אתה רואה מודלים, יש לך לאן לשאוף אתה עדיין לא שם, אתה לא פסנתרן עדיין. אתה לא מרגיש את אותה חוויה וואו אני פסנתרן".

"החוויה הכי גדולה בשבילי כשאני מופיע, זו חוויה שאני מברך עליה. זה כיף אני רואה קהל כאילו שהם נותנים לי אנרגיה" מתאר אחיה אשר את החוויה האישית שלו על הבמות.

לשאלה האם זה לא נמאס לנגן את אותם השירים שוב ושוב הוא עונה בהחלטיות, "אף פעם לא נמאס, זה לא משנה. החוויה היא לא מהשיר שאני מנגן, החוויה היא מעצם הנגינה, אני מול הקהל ואני מנגן. זה יכול להיות אותו שיר אבל אני מרגיש את המקלדת, זה החיבור למוזיקה".

ניגון יוסף

אחיה אשר, עומד מאחורי אחד הניגונים האהובים והפופולריים בקרב הנגנים בשנים האחרונות "ניגון יוסף" אותו כתב לזכרו של הגיטריסט האגדי יוסי פיאמנטה ז"ל אותו הכיר באופן אישי. "המוזיקה שלי הולחנה כבר 20 שנה ולאחרונה אני מופיעה איתה, בשילוב של קטעי פרשנות למוזיקה יהודית שהם אלתורים לקטעים מוכרים".

צפו בראיון המלא ובהדגמה חיה של אחיה אשר כהן אלורו באולפן עם הפסנתר החשמלי.

השירים בפינת המסננת:

מיילך קאהן - משכני

אברהם פריד וארי היל - אבא

משה דדון וגיא קהלני - אזמרה

האחים דביר - שבט אחים

מוטי שטיינמץ - יהא רעווא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר