לאחר האשמת החרדים

'פניציה' משנים גישה; פותחים במגעים מול 'ועדת השבת'

לאחר שתקפו את הציבור החרדי והאשימו אותם בהחרמת מוצרי המפעל בגלל חילולי השבת, החליטו ב'פניציה' לשנות גישה, וביקשו להיפגש עם ועדת הרבנים לענייני השבת כדי להגיע להבנות (חרדים)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
ערימות של שברי זכוכית ב'פניציה' (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

פרסום ראשון: אחרי ההשתלחות בציבור החרדי, במשך חודשים, והאשמתם באחריות לסגירת המפעל בשל החרמת מוצרי המפעל המחלל שבת, בחברת 'פניציה' הבינו כי עליהם לשנות גישה והחלו במשא ומתן עם 'ועדת הרבנים למען השבת' במטרה להסדיר את פעילות המפעל - שכיום מכריח את העובדים לעבוד גם ביום השבת.

הנעשה במפעל ייצור בקבוקי הזכוכית בירוחם, עלה לכותרות לאחר שהתברר כי המפעל כושל והוא אף עשוי לפטר מאות עובדים.

במפעל בחרו להפנות אצבע מאשימה כלפי הציבור החרדי, בדגש על האדמו"ר מגור ואלפי חסידיו, בטענה כי הם מחרימים את תוצרת המפעל, מה שגרם לו לנזקים הקשים.

לפיד במפעל פניציה (צילום: דוברות)

בצעד מתריס, אף החליטו להביא למקום את יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, שהתסיס באומרו במהלך הביקור כי "פניציה בסכנת סגירה לא מחויבת המציאות רק בגלל חסידות קיצונית אחת שמתחילה להוביל לחרם".

אך נראה כי הם הבינו שפעילות זו לא תסייע להם, והחליטו לשנות גישה. ל'כיכר השבת' נודע כי ראשי המפעל שכרו אנשי פרסום ויחצ"נים חרדים, שכבר דאגו לתאם פגישה עם אנשי ועדת הרבנים למען השבת.

ב'פניציה' טענו עד עכשיו, כי הם אינם יכולים לכבות את התנור הפעיל 24 שעות ביממה, שכן לדבריהם, בלתי אפשרי לכבות ולהפעיל מחדש כל שבוע את התנור, העשוי מ-300 טון זכוכית.

כעת, יבחנו מספר אפשרויות, כמו השארת התנור דולק אך ללא עבודה, העסקת עובדים שאינם יהודים במהלך השבתות, והצעות נוספות העומדות על הפרק.

תגובת 'פניציה' לא התקבלה עד לשעת פרסום הכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר