הפשיטה על מא"ש

שעות לאחר מעצרם: חמשת החשודים - שוחררו

חמשת העצורים שנעצרו בפשיטה המשטרתית על שכונת מאה שערים - שוחררו. שניים שוחררו לאחר חקירתם ושלושה עצורים נוספים שוחררו על ידי בית המשפט (חדשות, חרדים)

המעצר של קרויס, הלילה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

חמשת העצורים שנעצרו הלילה (רביעי) בפשיטה המשטרתית על שכונת מאה שערים בירושלים - שוחררו. שניים מהעצורים שוחררו לאחר חקירתם ושלושה עצורים נוספים שוחררו על ידי בית המשפט.

כפי שדווח לראשונה ב"כיכר השבת", כוחות גדולים של משטרה, בהם כוחות יס"מ, מג"ב ובילוש, פשטו הלילה על שכונת מאה שערים בירושלים ועצרו חמישה אנשים לחקירה. ל"כיכר השבת" נודע כי אחד העצורים נעצר על-ידי שוטרי מחוז ירושלים בבית שמש והועבר לחקירה בירושלים.

אחד העצורים הוא אהרון קרויס, בנו של יואליש קרויס. עצור נוסף הוא הרב לייבל דויטש, הנחשב לרב של אחד הפלגים הקיצוניים בשכונה. במהלך המעצרים, כמאה קיצוניים ניסו להפריע לפעילות השוטרים ולמעצרים, יידוי אבנים והשליכו ביצים על השוטרים, ואף ניפצו חלון של ניידת עם אבן.

עורך הדין רועי פוליטי לאחר השחרור

כאמור, שני עצורים שוחררו בתום חקירתם ואילו שלושה עצורים, הובאו בפני בית המשפט שם הוחלט לשחררם באופן מיידי, תוך מתן ערבות עצמית של 5,000 שקלים, חתימה על ערבות של צד שלישי בסך 5,000 שקלים והתייצבות לחקירה בכל עת שיידרש.

עם זאת, ביהמ"ש לא קיבל את דרישת המשטרה להורות על התרחקות מהתקהלות לא חוקית למשך 180 יום באזור ירושלים ובית שמש וכן על התרחקות מרכבי חירום וביטחון שמגיעים לטפל באירועים למשך 180 יום, וזאת מאחר ולא עלה שהיה מעורב בעבירות שקשורות להתקהלות או הפגנה.

עורך הדין רועי פוליטי, שייצג את העצורים מטעם הועד למען אסירי ציון אומר ל"כיכר השבת" כי "שלושת השודים נעצרו בארבע בבוקר אחרי בעיטה בדלת הבית ובהלה של כל המשפחה בלי הצדקה, אף אחד מהם לא זומן כמו שצריך לחקירה לפני כן, וזה נראה שזו תופעה שבה המשטרה מחליטה להתעלל בחשודים ובמשפחות שלהם ובכל הסביבה, תוך הפרה של הנהלים של עצמה.

"מכל מקום לגבי האירועים עצמם, מדובר באירועים שהיו לפני חודש וחודשיים, אין שום מסונכות ולכן ביהמ"ש שחרר אותם בלי שום הרחקה מהתקהלוית אסורות או כל תנאי מגביל אחר".

המעצרים בשכונה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מהמשטרה נמסר מוקדם יותר כי "בשעות הלילה ערכה משטרת ישראל פעילות מעצרים במרכז ירושלים, על מנת להביא למעצרם של 5 חשודים שנגדם עלה חשד כי במהלך התקופה האחרונה היו מעורבים במספר מקרים בהם בוצעו עבירות שונות של איומים על אזרחים ושוטרים, גרימת נזק לניידת משטרה, ניידת כיבוי והפרעה לכוחות החירום וההצלה בעת ביצוע תפקידם.

"5 החשודים בגילאי 20-40 (ירושלים), הובאו לחקירה ביחידות המשטרה בירושלים, ובהמשך יוחלט מי מהם יובא בפני בית משפט השלום לדיון בעניינו".

במשטרה ציינו כי "הפרעה לשוטרים ולכוחות החרום וההצלה הנוספים וגרימת נזק לרכושם ולניידות, מהווים פגיעה ישירה בציבור הנורמטיבי, עבורו אנו פועלים כל העת על מנת לספק לו את תחושת הביטחון, שלום רכושו וטיפול בעבירות וקריאות מצוקה בצורה המקצועית והמהירה ביותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר