פסל מודעה

'המבקר' של המודיע: טשולנט בליל-שישי זו תופעה 'רחובית'

סינון קפדני שכזה, כפי שאירע לאחרונה בעיתון 'המודיע', טרם התרחש בעבר. מודעה ובה איור של סיר טשולנט, המזמינה למאכל החרדי המסורתי ב'ליל שישי' - נפסלה על הסף (ברנז'ה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ההקפדה הקיצונית של הביטאונים המפלגתיים על תכני הפרסומות המופיעים אצלם ידועה, אך נראה כי סינון קפדני שכזה, כפי שאירע לאחרונה, טרם קרה בעבר.

ל'כיכר השבת' נודע, כי חברת הרכבים 'לוינסון' ביקשה לפרסם בעיתון 'המודיע' על אירוע מכירות שתערוך ב'ליל שישי', לצד חלוקת טשולנט למשתתפים בו. באיור התמונה שהוצבה במרכז המודעה הופיע רכב, ולצדו סיר מהביל של טשולנט.

אלא שהניסיון לפרסם את המודעה נתקל בסירוב. בנימוק להחלטה, נאמר לנציג החברה, כי "טשולנט בליל שישי זו תופעה 'רחובית'".

תרבות הטשולנט החרדי ב'ליל שישי' (צילום: באדיבות חדשות 12)

כזכור, משרדי הפרסום החרדיים נאלצים לא פעם להתמודד עם הערות לא שגרתיות של 'המבקר' ביומון האגודאי, הנשלט בידי חסידות גור, שתפקידו לעבור על התוכן ומודעות הפרסום טרם שליחת העיתון לדפוס.

במקרה הנוכחי, המודעה המדוברת פורסמה בקבוצות ווטסאפ חרדיות ועוררה תרעומת על הצנזור המחמיר. "המשגיח של 'המודיע' נתפס על טשולנט בליל שישי בטענה שהמודעה לא עומדת בקריטריונים ועלולה להכשיל את הקוראים", כתב אחד החברים: "תשפטו בעצמכם אם מדובר בתקנה או הקצנה בעייתית".

בכיר במשרדי הפרסום, שהתרגל לסגנון של 'המודיע', אומר מנגד ל'כיכר השבת': "אפשר רק לשבח ולהלל את עיתון המודיע, שמוכיח פעם אחר פעם כי הערכים אצלו הם במקום הראשון; לפני הרווחים".

מעיתון 'המודיע' לא נמסרה תגובה במענה לפניית 'כיכר השבת'. לכשזו תגיע, היא כמובן תתפרסם כאן.

המודעה שנפסלה (צילום מסך)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר