האם אכילת תמרים בהריון באמת מקדמת את הלידה?

מצפה ללידה ונדמה לך שהיא לא תתרחש לעולם? חקרת את כל הדרכים האפשריות לזירוז? בטח שמעת על תמרים. אז האם יש באמת בכוחם לקדם את בואם של הצירים? יצאנו לבדוק (הריון ולידה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

עכשיו, כשהמשוער שלך נמצא ממש מעבר לפינה, כנראה כבר בילית קצת זמן (אוקיי, הרבה זמן) בחיפוש אחר דרכים שיקדמו את הצירים והלידה ויקלו עליהם (וכולן, ללא יוצא מן הכלל, מהחברה הטובה ביותר שלך ועד ​​לסבתא שלך, שמחות להציע לך את הפתרון שהן דוגלות בו). בעוד כמה הצעות נשמעות לך מופרכות לחלוטין, יש כמה דברים שעשויים דווקא כן לעבוד. אחת השיטות הכי טעימות שכנראה שמעת עליהן היא התאוריה כי אכילה תמרים במהלך השבועות האחרונים של ההריון יכולה לגרום ללידה מוקדמת יותר. היש דברים בגו?

יש לנו חדשות רעות. מחקרים מצאו כי לעיסת תמרים לא ממש תקדם את חבלי הלידה. אבל את עדיין יכולה לזרוק שקית לעגלת הקניות בסופר, כי לתמרים, למעשה, יש השפעה חיובית על הלידה.

מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת "Journal of Obestetrics and Gynecology", בחן 154 נשים. מחצית מהן נתבקשו לאכול שבעה תמרים ביום (כ-80 גרם) החל מהשבוע ה-37 להריון. למרות שהקבוצה שאכלה את התמרים לא חוותה התפרצות מהירה יותר של צירים בהשוואה לקבוצה השניה, חברותיה כן נזקקו לשימוש מופחת בפיטוצין (חומר שגורם להופעת צירים), מהקבוצה השניה. בעוד ש-50% מחברות הקבוצה השניה נזקקו לקבלת חומר מזרז כדי לסייע בהתקדמות הלידה, רק 37% מהנשים בקבוצה שצרכו את התמרים נזקקו לו.

ניסוי נוסף שנערך באיראן מצא תוצאות דומות. במסגרת המחקר, 105 נשים בין השבוע ה-37 ל-38 להריונן נכללו בקבוצת אכילת תמרים (70 עד 75 גרם ביום) ו-105 נשים בהריון התבקשו להימנע מהפרי. החוקרים גילו כי רק 20% מאוכלות התמרים היו זקוקות לפיטוצין לקידום הלידה, לעומת 45% מהקבוצה השניה.

בעוד מחקרים אלה הם קטנים, נראה כי יש כמה ראיות הגורסות כי אכילת תמרים בסוף ההריון עלולה להפחית את הצורך בהתערבות רפואית בלידה. החוקרים לא בדיוק בטוחים מדוע זה, אבל הם חושבים שזה יכול להיות בגלל שלפרי אולי יש השפעה דמוית אוקסיטוצין על הגוף ועוזר להכין אותו להתכווצויות.

אבל זה לא אומר כי זלילת תמרים כל יום תבטיח עבודה קלה, מזהירה הרופאה המיילדת אומניה מ. סאמרה-לאטיף-אסטפן. זכרו כי פרי זה אמנם טעים - אבל גם די עשיר בסוכר. "תמרים הם מקור מצוין לסיבים וויטמינים לנשים הרות", אומרת אסטפן. "למרות שהסוכר שבהם טבעי, הייתי מזהירה נשים בהריון עם סוכרת, עקב תוכן הסוכר שבהם", היא מוסיפה.

אבל כל עוד הרופא שלך נתן לך אור ירוק, לא יזיק לנסות. מילקשייק תות, בננה, תמר ופקאן, מישהי?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית