קשה לצפיה

מחריד: משכו ברגלו התותבת של הזקן עד שיצאה ממקומה

במהלך הפגנות הקיצונים היום בבית שמש, כששוטרי משטרת ישראל ביצעו מעצרים וניסו לפזר את המפגינים שחסמו כבישים, משכו ברגלו של קשיש חרדי ששכב בכביש, והיא התפרקה • צפו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך קבוצת 'מחאות החרדים הקיצונים')

הפגנת החרדים הקיצונים היום (שני), בגין חשיפת 'כיכר השבת' אודות מעצרן של שתי צעירות חרדיות כעריקות מצה"ל, התפשטה מירושלים לבית שמש, ובמהלכה נראה מחזה קשה במיוחד.

קשיש המשויך לקבוצת הקיצונים, ישב איתם במרכז הכביש וחסם את התנועה. בשלב מסוים הגיעו שוטרים ובלשים משטרתיים כדי לפנותם, והחלו למשוך אותם בכוח, כמקובל בהפגנות מעין אלו.

אלא שכאן אירע הבלתי צפוי: כשרגלו של הקשיש נמשכה, היא יצאה ממקומה. התברר, כי רגלו היא פרוטזה, מלאכותית.

המעשה רק הלהיט את הרוחות, ומכל עבר נשמעו קריאות דוגמת "נאצים", בהפגנת הנכים לא הייתם עושים ככה" ועוד.

יצוין, כי השוטרים הבינו מיד מה אירע, ומיהרו להחזיר את הרגל למפגין הישיש - מה שלא מנע את המשך המהומה וההבטחות "להראות את זה בתקשורת".

ממראות ההפגנה (צילום: דוברות המשטרה)

מדוברות המשטרה נמסר, עוד קודם הפצת הסרטון: "במהלך מחאה בעיר בית שמש, באזור רחוב נהר הירדן, ניסו חלק מהמפגינים לחסום את צירי התנועה".

"כוחות משטרה פעלו אל מול מפרי הסדר, עצרו עד כה 4 חשודים ופעלו במקביל להזרמת התנועה".

בעקבות הסרטון הקשה, פרסם ח"כ ישראל אייכלר הודעה, בה נכתב: "תוצאות ההסתה לא איחרו לבוא. הבריונות של משטרת ישראל חוצה גבולות. אבל אשמים אנחנו שלא הצלחנו להילחם לפיטורי השוטרים אחרי המקרה הנורא של הנער המיוחד".

בארגון זכויות האדם 'בצלמו' הגיבו למקרה בבית שמש ואמרו הלילה: "אנו מזועזעים מהפעילות האלימה של משטרת ישראל הערב בבית שמש. שוב אנו עדים למקרה בו השוטרים אינם מגלים איפוק כפי שנוהגים הם עם מגזרים אחרים".

"מצער מאוד שהלקח מהמקרה בעבר של הנער הסובל מלקות תלמיד מוסדות שיח סוד, אינו נלקח לתשומת הלב והמשטרה ממשיכה בהישנות אותם מקרים מצערים. אנו קוראים לשר לבטחון הפנים ולמפכ"ל המשטרה, להביא לדין את השוטרים ולהוקיע התנהגות שכזו בקרב המשטרה. והכי חשוב, הפקת לקחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר