מקים מפלגה

אהוד ברק חוזר: "לביבי אסור להחזיק בהגה"

בנאום שנשא הערב הכריז ברק על חזרתו ואמר: "כמפקד לשעבר של ביבי אני אומר לו אסור לך להמשיך ולאחוז בהגה. אל תנסה לגרור מדינה לכאוס כדי לחלץ עצמך מהכלא" (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ברק, הערב (צילום: פלאש 90)

במסיבת עיתונאים שנערכה היום (רביעי) בתל אביב, הודיע ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק כי הוא חוזר למגרש הפוליטי.

בתנועה שהוא מתכנן להקים צפויים להתייצב לצידו: האלוף במיל' יאיר גולן, יפעת ביטון וקובי ריכטר. במהלך נאומו תקף כצפוי את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לדבריו, "אזרחי ישראל יזכרו שלא הייתה מנהיגות מוסרית, איש מחברי הקואליציה לא עצר את ההידרדרות המטורללת שנתניהו מוביל אותה. אין איש מהם אשר נושא באחריות. זה לא הזמן לא לעשות או לפחד מלעשות".

שר הביטחון לשעבר, חזר לתקוף גם את שאר הקואליציה: "נתניהו שולט בנו יחד עם המנהיגים המשיחיים הקיצוניים וההנהגה הסובלת משחיתות, צריך להפיל את המשטר שלו. להפיל - לא להציל. לכן אנחנו נכנסים לזירה בשביל דיבר חד וברור ולהילחם בו בנחישות - ולנצח".

ברק סיפר שהוא מכיר את נתניהו כבר 50 שנה "ראיתי אותו ברגעים יפים ויפים פחות, ברגעים טובים, ואף פחות טובים" והמשיך: "הייתי יריב פוליטי שלו, הבסתי אותו בבחירות של 99', וכמה שנים אחרי אף הייתי שר הביטחון בממשלתו. הוא הגיע לסוף דרכו. יודעים זאת גם טובי מקורביו, גם חבריו לסיעה ולממשלה. רובם, כמה חבל, שכולם אחוזי שיתוק ופחד".

"ביבי", פנה ברק לנתניהו: "זה הזמן והרגע האחרון שלך ללכת הביתה מרצונך. אני מבקש להזהיר אותך - אל תנסה לגרור מדינה שלמה לכאוס כדי לחלץ עצמך מהכלא. כמפקדך לשעבר אני אומר לך - אסור לך להמשיך ולאחוז בשלטון. גם לטובתך, גם לטובת המדינה ולכל מה שתרמת לה לאורך חייך. זמנך כמנהיג פוליטי תם. ההיאחזות בקרנות המזבח יכולה להיגמר רע."

"אני רוצה להזהיר אותך - אל תגרור מדינה שלמה לכאוס כדי לחלץ עצמך מהכלא, אתה תיתקל במיליוני ישראלים שלדעתם, המדינה, היא שלהם ולא נכס פרטי שלך."

מי שכנראה יהיה מספר שתיים של ברק האלוף במיל' יאיר גולן אמר: "אני ניצב כאן משפחתי לא אוהבת את זה - כי אני חייב אחרי 38 שנות שירות, אני לוקח על עצמי מסע שהוא קשה אך אני חש חובה עמוקה לצאת אליו - המסע לתיקון החברה הישראלית, תיקון הציבוריות הישראלית, להחזרת שפיות לעם ישראל כפי שמגיעה לו."

גולן גם לא חסך ביקורת נתניהו ואמר: "המנהיגות כיום קלוקלת, משחיתה, מסכסכת ומפלגת, המצב חייב להשתנות. לא יכול להיות שאני וחבריי שנלחמנו כל חיינו, נחשבים היום לבוגדים, לשמאלנים. מסע הדה לגיטימציה הזה למחצית העם הוא מסוכן, והסכנה הגדולה היא שביום מן הימים אנשים ישאלו עצמם: "למה שנשלח לצבא את הילדים שלנו שלא מייצג אותי, אלא שלטון מושחת?'.אנחנו חייבים להילחם על המצב הבלתי אפשרי הזה".

ב'ליכוד' הגיבו על דברי ברק ועל הקמת מפלגתו ואמרו: ""אנחנו לא מתערבים באיך השמאל מחלק את המנדטים שלו בין אהוד ברק לבין לפיד וגנץ".

מנגד המתמודדים על ראשות העבודה, איציק שמולי ועמיר פרץ בירכו בחיוב את חזרתו של הגנרל לפוליטיקה וטענו כי החזרה מהווה חיזוק עצום לשמאל. שמולי אף הוסיף: כי "עם בחירתי ליו"ר מפלגת העבודה, הטלפון הראשון יהיה לברק במטרה ליצור חיבור משמעותי עמו ועם כוחות נוספים במטרה להגדיל את הסיכוי לנצח".

מי שלא אהב את הצטרפותו של ברק היה יו"ר כחול לבן בני גנץ שאמר כי ברק פוגע בסיכויים להחליף את שלטונו של נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר