יש תקווה: הסודות לירידה במשקל לאחר גיל 40

פעם יכולתם לאכול 3 משולשי פיצה כל לילה, במשך שבוע, מבלי לעשות פעילות גופניות והגוף שלכם נשאר אותו דבר. בשנות הארבעים שלכם, זה לא בדיוק כך. זה מה שתעשו כדי לשנות את המצב (MEN)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

בשנות העשרה, ה-20 ואפילו ה-30 שלכם, יכולתם לאכול 3 משולשי פיצה כל לילה במשך שבוע, מבלי לעשות פעילות גופניות מיוחדת והגוף שלכם לא אגר קילוגרמים מיותרים. בשנות הארבעים שלכם, זה לא בדיוק המצב. אולי אתם אפילו אוכלים הרבה יותר נכון עכשיו, אבל המשקל עדיין מצטבר.

למה זה קורה? בגלל איבוד מסת שריר לאורך זמן (עוד על כך מאוחר יותר) וגם בגלל זה: "ככל שאתם מתבגרים, יש הרבה תחרות על הזמן והאנרגיה שלכם", אומר ד"ר ויליאם סמואל ינסי. "זה יכול להחריב אכילה בריאה ופעילות גופנית".

אז הנה איך לנצח את הביולוגיה שלכם ולנהל את אורח החיים שלכם, כדי לרדת במשקל לאחר גיל 40:

התחזקו

החל מגיל 30, אתם יכולים לאבד שלושה עד חמישה אחוזים ממסת השריר שלכם בכל עשור, אם לא תישארו פעילים. שימו לב לחלק האחרון של הנקודה הזו: "אם לא תישארו פעילים". אתם יכולים לשמור על השריר או לחזק אותו בשגרת אימוני כוח קבועה - כלומר, אתם עושים מהלכים שפוגעים באופן חיובי בשרירים הגדולים של הגוף, לפחות פעמיים בשבוע.

למה זה כל כך חשוב: "ככל שיש לנו יותר שרירים, כך אנחנו שורפים יותר קלוריות", אומרת ד"ר קריסטין קירקפטריק, יועצת לרפואה אינטגרטיבית ולסגנון חיים עבור מרפאת קליבלנד. "זה יכול להיות תפנית בעלילה, בכך שהיא משפיעה על חילוף החומרים באופן שמאפשר לגברים לאכול יותר". הרבה גברים מעל גיל 40 עושים אימונים קצרים, אך אינטנסיביים, שכן לזמן הקצוב שלהם, בסופו של דבר, יש השפעה נמוכה על לוח הזמנים שלהם.

זה לא אומר שאתם צריכים לערוך רק אימוני כוח; פעילות אירובית היא גם מועילה. השילוב הנכון הוא של שני הסוגים.

אל תכריחו את עצמכם ליישם את הדיאטה הפופולרית ביותר

"יש דפוסי אכילה רבים שניתן להשתמש בהם כדי לרדת במשקל", אומר ד"ר יאנסי. לרבים יש ראיות מאחוריהם, בין אם מדובר בקטו, בפליאו, בים התיכון, בטבעונות, או בכל דבר אחר. מעניין לציין כי אין מחקרים רבים על מה עובד עבור גברים כפי שעובד על נשים, אבל "לגברים, לפעמים זה פשוט כמו לקצץ בכמות הקלוריות או לקצר את הזמן שבו אתם אוכלים לחלון של 8 עד 10 שעות ביום", אומרת קירקפטריק. אפילו משהו פשוט כמו לא לאכול אחרי שש בערב יכול לעשות הבדל גדול.

אם אתם מעדיפים תוכנית ספציפית עם כללים ספציפיים, ודאו שהיא הולכת יד ביד עם אורח החיים שלכם, הכולל אחריות גדולה בעבודה, כלפי המשפחה ועם ההורים המזדקנים שלכם. דיאטה קטוגנית הולכת להיות קשה אם אתם חיים מאוכל מהיר. הכנת ארוחות הולכת להיות אתגר אם אתם אף פעם לא בבית מספיק זמן כדי לבשל. לא רק לבחור מה עובד לחבר טוב שלכם; אלא לבחור מה צפוי לעבוד עם סדר היום העמוס שלכם.

צמצמו בשתיית אלכוהול

"גורם נוסף שאני רואה שיכול לעזור לגברים הוא לבחון את הרגלי השתייה שלהם", אומרת קירקפטריק. מומלץ לגברים להמנע מאלכוהול או לקצץ את צריכתו באופן משמעותי וכך תחול ירידה במשקל בקלות רבה יותר. אז רק בשבת, ובמתינות, כן?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר