"חלוקת קולות"

המשטרה חוקרת זיופים בבחירות לכנסת

יחידת להב 433 של המשטרה חוקרת חשדות לזיופים בבחירות לכנסת ה-21 שנערכו לפני כשלושה חודשים. החשד הוא שבקלפיות מסוימות הקולות "חולקו" בין המפלגות (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אנחנו מתקרבים לבחירות נוספות, חצי שנה לאחר קיום הבחירות לכנסת אך עדיין ישנן טענות כנגד תוצאות הבחירות שנערכו בחודש אפריל.

הערב (ראשון), מדווחים הכתבים רועי ינובסקי ומיכאל שמש ב'כאן', כי יחידת המשטרה להב 433 מנהלת חקירה בחשד לזיופים בבחירות לכנסת. היחידה הארצית לחקירות הונאה אף החלה בגביית עדויות מבעלי תפקידים בוועדות הקלפי.

על פי החשד, בוצעה בכמה קלפיות "חלוקת קולות" בין מפלגות בתום ההצבעה וזיופים ברישומי התוצאות.

במשטרה חוקרים תוצאות תמוהות בחלק מהקלפיות. למשל בקלפי בכסרא-סמיע נרשמו 600 קולות בדיוק והן חולקו בצורה עגולה בין המפלגות. הליכוד – 350, כחול לבן – 100, ש"ס – 50, ישראל ביתנו – 50, הימין החדש – 30 ומרצ – 20 קולות. הסיכוי הסטטיסטי שהתוצאות לא חולקו באופן מלאכותי אפסי. מקרה נוסף שהובא לפני הוועדה הוא של אי הלימה בין רישום התוצאות בקלפי לפרוטוקול שהועבר לוועדה.

כזכור, מיד לאחר פרסום תוצאות הבחירות החלו הטענות בדבר זיופים כשחבר הכנסת השמיני של יהדות התורה נכנס לאחר ספירה חוזרת על חשבונו של חבר הכנסת ה-36 של הליכוד - עמית הלוי שטוען עדיין בתוקף כי על פי ספירה חוזרת הוא זה שצריך להיות בכנסת על חשבונו של פינדרוס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר