פרסום ראשון

בעקבות "כיכר": שדולת הנשים במכתב זועם לשופט מלצר

לאחר שנחשף ב"כיכר השבת" כי וועדת הבחירות המרכזית לא תערוך בבני ברק קורסים 'מעורבים' - שדולת הנשים משגרת מכתב לשופט חנן מלצר ודורשת שיבטל את ההפרדה המתבקשת (אקטואלי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ספירת קלפי (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

פרסום ראשון: לאחר חשיפת 'כיכר השבת', כי 'ועדת הבחירות המרכזית' התחייבה לא לערוך קורסים מעורבים בבני ברק, שדולת הנשים שיגרו מכתב זועם ליו"ר הוועדה חנן מלצר וכתבו לו, כי הוא חייב לבטל את ההחלטה 'השערורייתית'.

במכתב שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת' כתבו שדולת הנשים: "אנו פונות אליך לאחר שהתפרסם כי בכוונת ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-22 לקיים את ההדרכה למזכירות ומזכירי קלפי בעיר בני ברק בהפרדה מגדרית, לפי הכתבה (ב'כיכר השבת' ח.ב.) תשובת הוועדה לפניה בעניין זה הייתה 'ההדרכות לתפקיד מזכירי קלפיות השומר בני ברק לא תהיינה הדרכות מעורבות הדרכות התקיימו לנשים ולגברים לחוד'"

בהמשך כותבות הנשים, כי "הניסיון הישראלי והעולמי מעלה כי יצירת מסגרות נפרדות יותר מי שהיא נותנת מענה לצורך של האוכלוסייה, יוצרת צורך זה מקבלת אותו ואף תורמת להקצנתו והרחבתו אין כל הצדקה ליצור מסגרת נפרדת להדרכות הניתנות מטעם מדינת ישראל, במקרה הנוכחי לא אורחות חייהם של חרדים ולא הדין הישראלי מספקים סיבות ליצירת הנורמה החדשה המסתמנת כאן באופן מדאיג של אספקת שירותים לציבור החרדי במסגרת סגרגטיביות".

"יש טעם מיוחד לפגם בקיום הפרדה מגדרית שכל מהותה האפליה ואנטי דמוקרטיות במהלך הליך שהוא לב ליבה של הדמוקרטיה הישראלית הליך הבחירות", הן טוענות במכתבן.

בהמשך הן כתבו, כי "הנסיון מלמד שגם חרדים שהיו מעוניינים להשתתף בהדרכות יחד עם אחרים בני המין השני חילונים ערבים לא יוכלו לעשות זאת כיוון שמרגע שקיים קורס בהפרדה הלחץ הקהילתי יחייב אותם ללכת רק לקורס במתכונת זו אשר על כן אנו פונות אל אחד בדרישה להורות לבטל לאלתר את ההדרכות הנפרדות למזכירות מזכירי קלפי לבחירות לכנסת ה-22 ולפעול לאכיפה קפדנית של איסור זה".

אחד ממזכירי הקלפיות אומר בתגובה ל'כיכר השבת': "מה דעתכם, שיבואו וידרשו לבטל את ההפרדה בפוניבז', בגור, בויז'ניץ, ביביע אומר, בסלבודקה, וכו'. אז זהו זה הגיע, דרישה לבטל את ההפרדה בקורסים בבני ברק. תקראו טוב טוב, תשפשפו את העיניים, והעיקר תכינו את עצמכם לבוא ולגבות את מזכירי הקלפי".

"למעלה מ-500 מזכירי קלפי צריכים אתכם, חברי הכנסת ונציגי הציבור בואו בהמוניכם לסייע ולעודד כי אנחנו המזכירים צריכים אתכם - בלעדיכם הרבה יתכן ויחששו - בעיקר הנשים המזכירות. אז בבקשה תדאגו בלו"ז תבדקו את הזמנים וכולם מכלל המפלגות ומנציגי הציבור בואו בהמוניכם, כי לא ניתן שבני ברק לא תהיה בני ברק".

מכתב שדולת הנשים (באדיבות המצלם)
מכתב שדולת הנשים (באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר