נחשף הסוד

'מודרני' כובד בברית, והבן יצא לתרבות רעה

מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי נוהג לקחת 'סנדק מלא', כלומר, מתכבד גם בסנדקאות וגם ב'עמידה לברכות' ובאמירת הברכות. ההסבר לכך - מעשה נפלא ממרן החזון איש (מעניין)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ברית מילה. אילוסטרציה (צילום: Yaakov Lederman/Flash90)

נחשף הסוד: מדוע מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי לוקח 'סנדק מלא', כלומר, מתכבד גם בסנדקאות וגם ב'עמידה לברכות' ובאמירת הברכות.

הרב שמואל כהן מירושלים, פרסם בעלון דברי שי"ח, כי אם הסנדק הוא אדם 'מודרני', יש לדעת החזון איש זצ"ל חשש שהתינוק ייצא לתרבות רעה וזאת הוא מסיק ממעשה שסיפר הגר"ח בעצמו.

וכך הוא כותב, "מה שמרן הגר"ח קניבסקי מקבל 'סנדק מלא' דהיינו שיושב סנדק מעומד ומיושב וגם אומר הברכות, העירו מה מקור הדברים, ברצוני להוסיף שבספר 'תשובות והנהגות' כבר מצאתי בשם הגר"ח קנייבסקי מעשה ביהודי אב למשפחה ברוכת ילדים שאחד מילדיו 'התחמץ' (יצא לתרבות רעה. ש"כ) על אף שסנדקו היה החזון איש.

"וכנראה שהוא תמה איך זה יתכן, וניגש אל החזון איש, והחזון איש שאלו מי היה המוהל, מי כובד בברכות, מי בעמידה לברכות, ומי קיבל קוואטר, כשמתברר שכולם יראים ושלמים, הוסיף החזון איש ושאלו 'מי בירך ברכת המזון בסעודה', והשיב 'את זה כיבדנו אדם מודרני', וענה לו החזון איש זצ"ל: 'אם כן אני לא אשם', ונפרד ממנו".

הרב שמואל כהן מוסיף ומפרש כי "נראה מדבריו דאפילו אם הסנדק צדיק, מכל מקום, אם אחרים שיש להם קשר לברית המילה אינם כשרים כראוי, זה עלול להפריע בשורש קדושת התינוק, הרי שכל כיבוד בשעת ברית מילה יש לו חשיבות יתרה, עד שהחזון איש תלה את הירידה ברוחניות של התינוק בכך שאחד 'מודרני' קיבל זימון בסעודה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר