פרסום ראשון

משרד השיכון מונע מכירת דירות לחרדים בעיר חריש?

חרדים שהביעו התעניינות במכרז מחיר למשתכן בעיר חריש שהתפרסם היום, נדהמו לראות כי הוא מיועד רק ל"בני המקום" • עו"ד רוזנבלט: "מפלים את החרדים. נעתור לבג"ץ" (חרדים)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
בנייה בעיר חריש, אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

העיר חריש, ששווקה מלכתחילה בציבור החרדי, סוערת באחרונה בשל הניסיון המאורגן של קבוצות חרדיות, בהם של חסידות תולדות אהרן, לקנות דירות במקום.

על רקע זה, נדמה שיש מי שמנסה למנוע אפשרות של רכישת דירות בעיר לבני הציבור החרדי, במסגרת הדירות המוזלות בתכנית מחיר למשתכן.

הבוקר (חמישי), פרסמו באתר הרשמי של משרד הבינוי והשיכון מכרז חדש, אך חרדים שביקשו להירשם להגרלה, נדהמו לגלות כי כלל הדירות מיועדות רק לבני המקום.

יצוין כי בדרך כלל משווקים חלק מהדירות לבני המקום, אך נדיר לראות שכל ההגרלה מיועדת רק למקומיים, מה עוד שחריש הפכה לעיר רק לאחרונה ואין עדיין כמעט אנשים הזכאים לתואר "בני המקום".

הפגנת חילונים נגד חרדים בחריש (צילום: באדיבות המצלם)

ההגדרה של בן מקום לפי משרד השיכון הינה "מי שמתגורר ב-3 השנים האחרונות או ב-4 שנים מתוך 10 השנים האחרונות, בתחום שיפוטה של הרשות שבה ייבנה הפרויקט" ולפני ארבע שנים התגוררו בחריש בעיקר פועלי הבניין הזרים.

לכן, טוען עו"ד נתן רוזנבלט, הפעיל בתחום, כי מדובר בהבחנה שבאה למנוע מהציבור החרדי לרכוש דירות בעיר, על ידי התניה של מכירה רק לבן המקום.

"זהו המשך ישיר של מסע ההסתה כנגד המגזר החרדי בחודשים האחרונים", אומר עו"ד רוזנבלט ל'כיכר השבת'. "אם משרד השיכון לא יתעשת, נעתור לבג"ץ בדחיפות, ונראה אם אותו בית משפט, אשר לקח מהחדרים את העיר היחידה שיועדה להם, ידע לפחות להגן על זכותם לגור בה כמיעוט".

במקביל, הוא קורא לציבור להירשם למרות התנייה. לדבריו "ההרשמה אינה עולה כסף ובהיעדר בני מקום, משרד השיכון ייאלץ בעל כורחו להסכים לרכישת דירות על ידי הציבור החרדי, אשר רק לאחרונה גילה את הפוטנציאל של העיר הקרובה כל כך למרכז, ונמכרת במחירי פריפריה, ובתנאי זהב. שנית חריש לא תיפול".

פנינו למשרד השיכון לבקש תגובה, ותחילה טענו בשיחה עם 'כיכר השבת' כי רק כשליש מהדירות יימכרו רק לבני המקום. לאחר ששלחנו להם צילום מסך המראה כי כל הדירות מיועדות לבני המקום טענו כי מדובר רק בהגרלה אחת מתוך סדרת הגרלות.

במשרד השיכון הוסיפו כי ייעדו את הדירות לבני המקום לפי דרישת הרשות המקומית וכי אם בני המקום לא יירשמו, ההגרלה תתקיים לכלל הציבור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר