טור אישי

מכתב לליצמן // הרב אבא טורצקי

אני פונה אליך, הרב יעקב ליצמן ואל עוזריך הנהדרים: אנא, אנא, זה פשוט לא אנחנו. אין לנו העם שום קשר עם אותם צמאי דם אשר מוכנים ברגע קט לחסל ולשרוף הכל (מאמרים)

הרב אבא טורצקי | כיכר השבת |
סגן השר ליצמן (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

מי מאתנו לא נחשף לתזמון המביש של גורמי אכיפת החוק, כנגד סגן השר הרב יעקב ליצמן. כחודש וחצי לפני הבחירות, ממליצה המשטרה להגיש כתב אישום. עיתוי זה כשלעצמו מעיד על חוסר תום לב מצד אותם גורמים, שגם כך לא נחשדו על יתר ניקיון כפיים.

אך אני מרגיש צורך לשתף אתכם הקוראים איך הופכים תדמית של אדם באבחת רגע.

אישית, אני מכיר את סגן השר הרב יעקב ליצמן. לא פעם פניתי ללשכתו, לעוזריו, בבקשת סיוע זה או אחר. מעולם לא שאלו מיהו האדם, מעולם לא חקרו אם הוא דתי או לא - תמיד ענו ועונים ביעילות ובזריזות.

בעולם משונה כשלנו, כל עזרה אישית לזולת שאינה מחויבת עפ"י חוק, נתפסת כשוחד.

זאת בושה וחרפה לקחת מקרה יחיד של פניה שהופנתה לרב ליצמן ולהפוך אותה כאיזה שהוא מודל קבוע לצורת הפעולה הקבועה במשרד.

אלפי פניות ובקשות של כלל עמך בית ישראל מתקבלות בלשכת סגן השר הרב ליצמן ומטופלות באופן יעיל. העיתונות הצהובה שמחפשת את הטרף הקל להאיר עליו באור זרקורים, בודקת ומחטטת בתוך אלפי מסמכים ובקשות עזרה וסיוע, ומשנמצא מסמך אחד או תיק מפוקפק, דרכו היא בונה תדמית רכילותית וצרת אופק לחיסולו של האדם.

הנזק העצום שייגרם באופן ישיר מאותה פרשיה שטותית, יהיה לנו, הציבור. סגן השר יעקב ליצמן שמטה אוזנו וליבו לכל בקשה ועזרה של כל אדם, ייאטם. בלשוננו הקלוקלת, האיש הזה "פראייר" במלוא מובן המילה, הוא עוזר מסייע ביעילות ובנחישות, ללא קבלת דבר, וזה ייפסק. כי אותם גורמים שחיים על חשבון המדינה ומרוויחים יותר מכולנו, כובלים את ידיהם של אותם צדיקים שמתמסרים להמון העם.

המשפט "כשלא עושים לא טועים" מקבל משמעות חזקה בפרשיה זו.

לקחת דמותו של אדם שעומד בראש מערכת הבריאות על כלל מורכבותה וקשייה, ומסייע לאדם הפרטי בכל פניה, ולהפוך אותו לעפר ואפר מבחינה ציבורית הוא מהפשעים החברתיים החמורים ביותר.

על פי כל מדד חיצוני שאינו קשור למערכת, מתברר שמשרד הבריאות בשנותיו של ליצמן עבר מהפך חיובי בכל הגיזרות.

קשה לי וכואב אני את הרגשת החמיצות שלבטח תופסת מקום בלבם של עובדי הלשכה של סגן השר. אני מדמיין לעצמי איך הם מאוכזבים על כך שאין קמצוץ של הערכה ותודה לפועלם.

לכן, אני פונה אליך, הרב יעקב ליצמן ואל עוזריך הנהדרים: אנא, אנא, לרגע אל תפסיקו את פועלכם ועשייתכם הברוכה. אנו העם והציבור אוהבים אתכם ומעריכים עד בלי די את מסירותכם. זה פשוט לא אנחנו. אין לנו העם שום קשר עם אותם צמאי דם אשר מוכנים ברגע קט לחסל ולשרוף הכל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר