'המבקר' חוזרת

מיילך קאהן: "ההצלחה שלי קצת מפחידה"

תכנית 'המבקר' של נתנאל לייפר חוזרת לעונה חדשה עם כוכב הזמר החסידי מיילך קאהן לראיון לקראת האלבום השני וכמובן פינת 'המסננת' עם היבול המוזיקלי החדש • צפו (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: אריאל ליבא)

הזמר והיוצר מיילך קאהן, הצליח להשפיע באלבום הבכורה שלו על המוזיקה החסידית יותר מאלבומים רבים של אמנים אחרים, עכשיו, כמעט שנה לאחר מכן, הוא מגיע לאולפן 'כיכר השבת' במסגרת תכנית המוזיקה של מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת' נתנאל לייפר כדי לנסות להסביר מה הסוד שלו באלבום הראשון וכיצד מתמודדים עם ההצלחה המחייבת כשמנסים ליצור מוזיקה חדשה.

קאהן חושף בראיון בגילוי לב ובצניעות שאינה אופינית לכוכבים במעמדו, על התהליך ארוך השנים שעבר עד שהבין שהוא "מוזיקאי" והיה מוכן "להודות" בזה לעצמו ולאחר מכן גם לחבריו.

"במשך שנים רבות הייתי מלחין מעט פה ושם, אך לקח לי שנים עד שקלטתי שאני באמת מוזיקאי. יום אחד באתי הביתה משיעור והחלטתי לעשות בתור בדיחה שיר עצוב לפורים "ונהפוך הוא" ולאחר מכן כששרתי את זה עם קצב החברים אהבו את זה והחלטנו להקליט את זה. רציתי להקליט רק בשבילי אבל פתאום זה הצליח וביקשו ממני שיר ועוד שיר", מספר קאהן.

קאהן מתייחס להצלחה הגדולה של שיריו, "זה ממש הזוי, אין הסבר. אני לא יודע שום דבר יותר ממה שידעתי לפני כן. אני רק צינור והלוואי שאשאר כזה. אני לא כותב שירים אני מקבל שירים".

"אני מתחיל לשמוע שירים אפילו מצפירות של רכבים ברחוב. יש שירים שמגיעים רק כמנגינה ולפעמים זה מגיע גם עם מילים", מספר קאהן על תהליך היצירה שלו.

קאהן מתייחס גם להיותו זמר, תמיד אהבתי לשיר. פעם אפילו פוטרתי ממסעדה בה עבדתי בגלל שבאמצע סידור השולחנות שרתי. גם אבי ז"ל אהב לשיר והיה במקהלת חזנים בהונגריה והוא תמיד דיבר איתי על איך לשיר"

הוא מתייחס לפחד הטבעי שמגיע אחרי ההצלחה של האלבום הראשון והמחשבה על אלבום שני, "קצת מפחיד אבל עם הרבה אמונה, אם זה מה שרבינו של עולם רוצה אז זה יקרה. לא חשבתי שיקשיבו לי, יש מרדכי בן דוד יש פריד למה שיקשיבו לי הרי השירים שלי לא בסגנון המקובל. אין לי הסבר למה זה הצליח וזה קצת מפחיד אבל חייבים להמשיך", הוא אומר בחיוך צנוע.

צפו בראיון המלא בתכנית 'המבקר'.

לשירים המלאים בפינת 'המסננת':

אבי אילסון - שיבוא

איציק אורלב - ריקוד מנצח

איתי מעטוף - מי משוגע

עודד מנשרי - מעלית אל השקיעה

שלמה רג'ה - בלי משמעות

צמד ילד - מישהו איתי כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר