איזה קמפיין אפקטיבי יותר? הפרסום בדיגיטל לעומת הפרינט

התנועה הגדולה של האתרים והכלים המקצועיים שמאפשרים לך למדוד בכל רגע נתון את האפקט של הקמפיין, הופכים את הפרסום בדיגיטל החרדי לתנאי בסיסי להצלחה של קמפיין • טור שלישי בסדרה (דיגיטל)

משה לוינגר- סמארט קליק (צילום: עוז צדקני)

בטורים הקודמים סקרנו את הזירות הגדולות של הפרסום שבהם ניתן לקדם את האתר שלכם. עכשיו נעבור אל הזירה המוכרת יותר זירת האתרים ונתמקד בפערים בין קמפיין אופליין לקמפיין אונליין.

קמפיין אופליין הוא קמפיין שמתנהל בעיקר בזירת הפרינט ובשלטי החוצות. דרך הפעולה של הקמפיין היא פשוטה. מעצבים מודעה קריאטיבית שולחים אותה לעיתון או מדפיסים אותה בשלטי החוצות. לעיתים נלווה לקמפיין גם תוכן שיווקי שנועד להעצים את המסר שבמודעה. בצורה גסה ניתן לומר שיש קושי רב למדוד את ההצלחה של קמפיין בפרינט ובשלטי החוצות או כפי שהוא נקרא בעגה המקצועית Offline.

לעומתו קמפיין שמבוסס על פרסום באתרים או כפי שהוא נקרא בעגה המקצועית קמפיין Online יתרונו הגדול הוא בהיותו מדיד. אני בטוח שאת הגולשים כאן לא צריך לשכנע שחרדים גולשים באתרים המובילים כמו כיכר השבת ואחרים. סקר שפורסם לאחרונה אישש באופן מדויק את מה שאצלנו במשרד היו נתונים מובהקים של למעלה מחצי מיליון חרדים שגולשים באתרים החרדים ברשת.

מאיפה מתחילים?

קודם כל צריך נכס דיגיטלי אתר או דף נחיתה. דיגיטל למי שעוד לא הבין, הוא לא לוח מודעות בגרסה הדיגיטלית או עיתון שגוללים אותו עם האצבע או המקלדת קמפיין דיגיטלי זה עניין למקצועניים ודורש הבנה וחיבור של הנכסים הדיגיטליים שלכם לקמפיין ובניית משפך מקצועי שבו הגולש יעבור את כל השלבים מאז הלחיצה על הפרסומת שלכם ועד לנקודת הסיום.

אחרי שהבנו את זה נתחיל מהבסיס: ישנו את הסוג המוכר של קמפיין דיגיטל באנר פרסומי באתר או סרטון שמשתלב בתכני האתר. הבאנר או הסרטון יובילו את הגולש אל האתר שלכם שם הוא יחפש לפרסום רחב יותר שלכם עם הנחיות והנעה לפעולה של רכישה או השארת פרטים או כל מטרה אחרת שתוגדר לקמפיין. על החיבור בין הפרסום לאתר שלכם או לדף הנחיתה להיעשות באופן מקצועי ביותר על מנת שניתן יהיה למדוד באופן מושכל את ההשפעה של הקמפיין על הגולשים. היופי בקמפיין דיגיטלי שלא צריך יותר להסתמך על השערות, נותנים למספרים לדבר!.

היופי בקמפיין דיגיטלי שהוא לא נגמר ולפעמים אפילו לא מתחיל בבאנר או בסרטון. יש עולם שלם של תוכן דיגיטלי. אני בטוח ששמעתם יותר מפעם אחת את המשפט 'התוכן הוא המלך'. עד שהוא לא יודח ונראה שהוא כאן בשביל להישאר, המשפט הזה מזקק את הכוח העצום של התוכן והחובה לשלב אותו במסגרת הקמפיין, עד כדי שלעיתים אנחנו יוצאים בקמפיין מבוסס תוכן בלבד.

הדיגיטל משפיע על השיח הציבורי החרדי

ישנם מגוון רחב של ערוצי תוכן. די אם נציג את חלקם: ידיעות תוכן בעלות ערך חדשותי. תוכן שיווקי. מדמי תוכן. פלטפורמות תוכן, בשל הגידול העצום במספר הגולשים באתרים החרדים הגדולים, התוכן שמתפרסם בהם משמש משפך טוב להביא את הגולש לאתר או לדף הנחיתה שלכם.

השיח כיום בקבוצות הווטסאפ החרדיות שנסוב סביב התוכן של האתרים, הוא עדות לחוזק של הדיגיטל במגזר החרדי ולהשפעה שלו על השיח הפנים חרדי. השפעה זו היא כלי רב עוצמה במהלך קמפיין שיווקי.

דוגמה לתוכן טוב שעשה את העבודה: לקוח שהגיע למשרד שלנו עם מוצר מאתגר לשיווק במגזר החרדי. במטרה לעקוף את הנוגדנים של הגולשים החרדים למוצר שלו בחרנו ללכת לערוץ תוכן שיווקי מרתק באתר כיכר השבת, איתרנו אישיות הקשורה למוצר ועשינו ראיון אתה. הכותרת והתוכן היו מרתקים והגולשים הגיבו בהתאם. תוך מספר שעות נרשמו אלפי צפיות בכתבה וכניסות לאתר של המפרסם. יצירת תוכן מעניין ואיכותי היא אומנות, הגולשים מוצפים מכל עבר בתכנים והם חסרי סבלנות לתוכן זבל. אם לא תתנו להם תוכן בעל ערך הם פשוט לא יראו אתכם וחבל.

את ערוצי התוכן יש לסנכרן באופן מקצועי אל האתר או דף הנחיתה שלכם, כדי להביא את הגולשים בסיומה של הקריאה אל הבית הדיגיטלי שלכם. גם כאן יש צורך בכלים מדידה מקצועיים על מנת להבין איזה ערוץ תוכן עובד טוב יותר עבור מוצר מסוים ואיזה עבור אחר ואיפה צריך לתקן ולשנות התוכן.

הכותב הוא בעלים של חברת סמארט-קליק פתרונות מתקדמים בדיגיטל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר