ביבי, איווט ויאיר

ח"כ משה בוגי יעלון באולפן 'כיכר השבת'; הראיון המלא • צפו

סערת ההופעה בעפולה; ההסתה של חברו להנהגת 'כחול לבן' יאיר לפיד; המתקפות על נתניהו ומבקר המדינה; חוק הגיוס, איווט ליברמן והמתיחות בדרום • ח"כ משה יעלון מדבר על הכל בראיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת' (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
מנהל אולפן: אריאל ליבא (תמונה: חיים גולדברג)

כשראשי הסיעות החרדיות יוצאים למתקפה נגד ח"כ יאיר לפיד וחבריו להנהגת 'כחול לבן', הם נמנעים מלהזכיר את שר הביטחון לשעבר והרמטכ"ל במיל' משה בוגי יעלון. ליעלון הם זוכרים את תקופתו בקריה בת"א, אז עמד לצד החרדים ונמנע מלהסית נגד החרדים.

יעלון אפשר לחרדים לעמוד ביעדים שנקבעו וביקש לשלב חרדים בהידברות ולא במלחמה. את כל זה הוא ראה יורד לטמיון כשאביגדור ליברמן נכנס במקומו למשרד הביטחון והפך את חוק הגיוס לפוליטיקה זולה.

בימים אלו הוא מתמודד לכנסת ה-22 ומבקש להחליף את השלטון יחד עם סיעתו 'כחול לבן' בראשות בני גנץ. לא קשה להבחין בחוסר שביעות הרצון שלו כשהוא רואה את חברו להנהגה יאיר לפיד תוקף ומשלח בחרדים. רק בשבוע שעבר הוא בחר לצאת בגלוי נגד סרטון ההסתה של לפיד. אחריו הצטרף היו"ר בני גנץ.

בראיון מיוחד באולפן 'ישי ורבינא בכיכר', יעלון מדבר על הכל. תמיכתו בהפרדה בהופעות עבור המגזר החרדי, ההסתה של חברו להנהגה יאיר לפיד, המתקפות על ראש הממשלה בנימין נתניהו ומבקר המדינה החדש, חוק הגיוס ואיווט ליברמן והמצב הביטחוני בגבול הדרומי.

כותרות הראיון

הופעות בהפרדה:"אחרי הפסיקה של השופט הקודם. חשבתי שההחלטה לא נכונה. כמובן לא השתלחתי בשופט, כמו שאחרים השתלחו. אבל חשבתי שבמקרה הזה לא מדובר באירוע ממלכתי, זה אירוע שהעירייה מארגנת, בעפולה יש גם ציבור חרדי, ונכון לאפשר לאירוע כזה, של זמר חרדי, לקיים את זה בהפרדה".

"לא צריכה להיות כפיה דתית, לא צריכה להיות כפיה חילונית, איש באמונתו יחיה. במקרה הזה אני חושב שהייתה טעות לא לאשר ואני שמח ששופט נוסף תיקן את זה".

משה בוגי יעלון באולפן 'כיכר השבת' (תמונה: חיים גולדברג)

ההסתה של יאיר לפיד: "ראיתם את התגובה של בני גנץ וגם שלי, לגבי הסגנון. מאוד לא אהבנו את זה. אחד הדגלים שאנחנו מניפים זה דגל האחדות. הערנו על נושא הסגנון.

"אנחנו ארבעה שמובילים את המפלגה, משוחחים על כל דבר, אנחנו יודעים על מה מסכימים ומה לא, ואני מקווה שמה שאמרנו על האירוע הזה - הלקחים יופקו".

החרדים אומרים שלא יישבו עם לפיד: "אני מקווה שננצח בבחירות ונקבל את המנדט. אני לא רואה סיבה שהחרדים לא יצטרפו לממשלה בראשותנו. אבל אנחנו גם אמרנו בצורה ברורה: קודם כל נפנה לליכוד".

רק לא נתניהו: "אנחנו אומרים בצורה מאוד ברורה, שקלנו את הכל, אנחנו לקואליציה בראשות בנימין נתניהו לא נכנסים. בבחירות האחרונות עמדנו בזה, גבאי כמעט נכנס. נתניהו במצבו המשפטי משעבד את הכל לטובתו. הוא מבין שאם הוא לא ראש ממשלה, אפילו שר, הוא צריך להתפטר. רק רה"מ לא מתפטר. הוא נצמד בקרנות המזבח לראשות הממשלה".

פרשת הצוללות: "הבנתי שהוא רוצה להתפטר ממי אחרי שמנעתי ממנו חתימת הסכם עם הגרמנים בפרשת הצוללות. אני חסמתי. לא חשדתי בו אז בבצע כסף, בינתיים מסתבר היה בצע כסף. כרגע היועמ"ש מגן עליו, יש פה הרבה פרטים".

הביקורת על מבקר המדינה החדש: "חבל שהגענו למצב הזה שפוליטיקאים ממנים אנשים לא מתוך ראיה שבאמת יהיו איזונים. אני חושב שמבקר המדינה הנוכחי בא לשרת פה את הימלטותו של נתניהו מאימת הדין, תקפתי אותו בלשון נקייה. מה אתה מפטר את כל ועדת ההיתרים?".

משה בוגי יעלון באולפן 'כיכר השבת' (תמונה: חיים גולדברג)

חוק הגיוס: "חוק יכול להיות גם אות מתה. למי יש סמכות לפטור מגיוס? לשר הביטחון. כל העניין הזה ובא פוליטיקאי שאומר שנחוקק חוק גיוס שכולם יתגייסו - לא צריך, החוק קיים. מי שילך בכוח - לא ישיג שום דבר. הדרך הנכונה זה לעודד ולאפשר - בהידברות. כשהייתי שר הביטחון - מספר המתגייסים עלה, עמדו ביעדים".

חוק הגיוס וליברמן: "למה בג"צ התערב בחוק? למה לא התערב בתקופתי? כי אחרי נכנס שר ביטחון שהתעסק בססמאות ולא התעסק בלעודד ולאפשר, ואז פתאום המגזר לא עמד ביעד. כשמתעסקים בפוליטיקה ומנסים להשיג מצביעים על שיח שנאה - אני לא שם".

ההשוואה של ליברמן בין חרדים למחבלי חמאס: "זה שיח נורא, שיח שבו פוליטיקאים כדי להרוויח קולות בטווח הקצר. החברה הישראלית, עם ישראל משלם מחיר כבד בגלל התרבות הזה, אני לא שם".

המצב הביטחוני בדרום: "לא הייתי יוצא מיד למבצע. אני טענתי במצב אמיתי, כשהתחיל טרור העפיפונים, שרים בממשלה אמרו שזה רק שדות קוצים. אני קבעתי כלל, בסוריה, ריבונות קודש. אם מישהו מפר את הריבונות שלנו הוא חוטף. עובדה שבסוריה זה עבד. בעזה הייתי נותן מיד מכה בראש, תקיפת מטרה, סיכול ממוקד".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר