3 סוגי סכינים שכל טבח ביתי זקוק להם

סכין חד ואיכותי הוא הכוכב של המטבח ותוכלו להתמודד עם כמעט כל תהליכי הכנת האוכל עם שלושה להבים בלבד. למדו מהם, מה הם עושים ואיך קוצצים כמו מקצוענים (אוכל, באנו לעזור)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

זה יכול להיות מפתה לקנות סט סכינים מלא שמגיע במארז מגושם (או להשתמש בזה שכבר יש לכם), אבל אנו ממליצים לכם להשקיע ולרכוש רק את העיקריים והחשובים ביותר.

כצעד ראשון, התמקדו בנוחות. כל הסכינים שלכם צריכים להרגיש נוח בידכם: לא כל כך כבדים עד כי אתם מרגישים שאתם עורכים אימון כושר, אבל לא כל כך קלים עד כי אתם לא מתייחסים ברצינות לחיתוך. וכל עוד אתם שומרים עליהם חדים, הסכינים שלכם צריכים להתייחס אליכם נכון. הקפידו להשחיז את הסכינים שלכם לפחות פעמיים בשנה ולעתים קרובות יותר (נניח, פעם ברבעון), אם אתם מבשלים הרבה. זכרו, סכין חד הדורש פחות אנרגיה הוא בטוח יותר מאשר סכין קהה.

דאגו היטב לסכינים שלכם. דהיינו, לשטוף אותם ביד ולייבש אותם במגבת מטבח נקיה. טיול במדיח הכלים עלול להקהות את הלהבים ולהחליש את הידיות (המחוברות לעתים קרובות עם דבק).

זכרו, סכין חד ואיכותי הוא הכוכב של המטבח ותוכלו להתמודד עם כמעט כל תהליכי הכנת האוכל עם שלושה להבים בלבד: סכין שף, סכין קילוף וסכין עגבניה.

סכין שף

הדבר החשוב ביותר בסכין הזה המיועד כמעט לכל מטרה, הוא שהוא ירגיש לכם מאוזן (כמו שלוחה של היד שלכם) ושתשמרו עליו חד, כאמור. אנו אוהבים גרסה במשקל בינוני עד קל עם להב דק באורך 20 סנטימטרים. הוא צריך להתנועע קדימה ואחורה בקלות ולדרוש לחץ מועט בחיתוך בשר. השתמשו בסכין השף שלכם לחיתוך, קיצוץ ולכל הכנות האוכל היומיומיות שלכם.

סכין קילוף

השתמשו בסכין הרב תכליתי הזעיר הזה כדי לקלף פריטים גדולים יותר ולכל עבודת הפרטים הקטנים שלכם - הסרת קליפה של תות שדה או סלק מבושל, גיזום גבעולי פטריות - כמו גם עבודות ידניות כפריסת בננות, אבוקדו ופילוח פירות הדר. הוא עובד נהדר גם בפריסת עוגות ולבדיקה אם הן מוכנות.

סכין עגבניה

סכין זה הוא חובה לחיתוך לחם פריך ויש לו שיניים קטנטנות המטפלות בפריטים רכים, כמו עגבניות בשלות ועוגות בשכבות שבירות, בזהירות.

איך להחזיק סכין בצורה נכונה

לקבלת איזון ושליטה טובים יותר, היצמדו לאחיזה הזו: החזיקו בידית הסכין בידכם הדומיננטית. כרכו את שלוש האצבעות התחתונות סביב הידית והניחו את האצבע והאגודל משני צדי הלהב, ממש מול הבולסטר (הבסיס המגן של הלהב). החזיקו בחוזקה, אך לא מדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר