ערב ראש השנה

בגלל המחלוקת על השטח? אלימות בקרלין

נערי שוליים תקפו חסיד קרלין בתוך בית הכנסת של החסידות בירושלים, ככל הנראה כחלק מהסכסוך על השטח ברחוב שמואל הנביא, בין החסידים לתושבים בשכונה (חסידים, בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

תקיפה חמורה התרחשה אמש (מוצ"ש) בבית המדרש של חסידות קרלין סטולין ברח' אבינועם ילין בירושלים, כאשר שני נערי שוליים נכנסו פנימה והחלו לתקוף במכות את אחד האברכים, בעודו עוסק בלימוד תורה.

לדברי עדי ראייה, הנערים האלימים תקפו את האברך במכות קשות, תוך כדי שהם מתיזים לעברו קטשופ, ואף מאיימים בשריפת בית הכנסת באמצעות חומרי בעירה.

אברכים נוספים ששהו בבית המדרש ניסו להבריח את התוקפים, שנמלטו רק לאחר שהבינו שאחד מהם הזעיק את המשטרה.

הרקע לתקיפה, ככל הנראה בסכסוך בין חסידות קרלין לקבוצת תושבים בשכונת שמואל הנביא על שטח עירוני, בו תכננו בקרלין להקים אוהל תפילה לקראת ימי ראש השנה, כפי שעשו בשנים האחרונות.

להפתעתם, גילו השנה בחסידות כי אנשים, חלקם תושבי השכונה, פלשו למתחם והקימו במקום אוהלים המשמשים כבית כנסת ללימוד ולתפילה.

לדברי גורם בחסידות קרלין, אנשי המוסדות השקיעו כספים רבים בסכום של כ-200.000 ש"ח ביישור השטח ובזיפות, והכל באישור העירייה - במקביל להליך הקצאה מסודר שהחל עוד בתקופת כהונתו של ראש העיר הקודם, ניר ברקת.

עוד הוסיף הגורם, כי ללא ההשקעה הכספית הפרטית שלהם, העירייה לא הייתה משתתפת במימון העבודות בשטח, והמקום היה נשאר מוזנח ולא שמיש, כפי שהוא היה במשך שנים רבות.

עוד טוענים בחסידות כי הפולשים, התפללו מידי שנה במתנ"ס השכונתי והטענה כביכול למחסור ולמצוקה של שטחי תפילה שקרי ואינו נכון.

מנגד אנשי השכונה שפלשו למתחם טוענים כי ישנם תושבים שאין להם היכן להתפלל, וכי הם סובלים ממצוקה קשה, וכי לא יעלה על הדעת שאנשים אשר חלקם אינם מתגוררים בירושלים יקבלו עדיפות בהקצאה של שטח לתפילה.

בתוך כך בחסידות קרלין ממשיכים בתכניות כרגיל, וכבר מחר אמור להתחיל הליך מכירת המקומות לקראת יום הדין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר