הרב אישר השתתפות?

התלמידים מוחים ב'העדה' - המאשימה את 'אגודת ישראל'

במודעות על העצרת נגד ההשתתפות בבחירות מודפס שמו של הגאון רבי אברהם שלזינגר. תלמידיו מוחים: "הרב אישיות א-פוליטית ולא מתערב בבחירות" • בעדה טוענים כי אישר השתתפות (חרדים)

(צילום: ללא קרדיט)

'העדה החרדית' תערוך הערב (ראשון) בירושלים עצרת על פני כיכר זופניק, כ"מחאה אדירה נגד הבחירות האסורות", כלשון המודעה ברחובות העיר.

בעצרת ינאמו רבנים חשובים המזוהים עם חוגי הקנאים, בהם גאב"ד וראב"ד בד"ץ העדה החרדית והאדמו"רים מתולדות אהרן ותולדות אברהם יצחק.

בין השמות המוזכרים כמי שינאמו בעצרת, מופיע גם הגאון הגדול רבי אברהם יפה שלזינגר, בעל ה'באר שרים' ונשיא ישיבת "בצל החכמה".

אך לטענת תלמידיו, המוחים על שרבוב שמו של רבם במודעות אלו, הרב שלזינגר סירב להשתתף בכינוס בנימוק כי הוא אינו מביע עמדה פוליטית.

בשיחה עם 'כיכר השבת' מספרים התלמידים כי המארגנים הגיעו לרב וביקשו ממנו לנאום ולדבר נגד ההשתתפות בבחירות, אך כאמור, הוא סירב בנימוס.

לטענתם, בעדה החרדית החליטו בכל זאת להדפיס מודעות עם השם של הרב עליהן מתוך כוונה שזה 'ישכנע' אותו להגיע ולנאום שם.

מקורבים לרב אומרים כי הרב לא אהב כלל את שרבוב שמו למודעה של 'העדה החרדית', בפרט שהדבר נעשה לאחר סירובו המפורש של הרב.

"הרב מעריך כל זרם וזרם בעם ישראל והוא מגיע לדרוש גם בישיבות הסדר וגם בכנסים של חסידות סאטמר, אבל הוא אישיות א-פוליטית ולא מתערב בבחירות האלו" אומר אחד מתלמידיו.

מנגד, גורם בהעדה החרדית אומר ל'כיכר' כי "העדה החרדית הזמינה את הרב שלזינגר לנאום בעצרת, והוא הסכים בפה מלא, ואף הכין כבר את דרשתו".

לטענתו, מיום חמישי בלילה, הרב עובר מסכת טרור ולחצים מאוד קשים מצד ראשי אגודת ישראל, שאף הגדילו ברוב חוצפתם להתקשר איליו בשעות מאוחרות לטרטר אותו, ולבזות את כבודו.

"העדה החרדית לא תתן יד לביזוי גדולי תורה, העובדה שחבורת עסקנים משליטה את דעתה על רב בישראל לבלתי תת להביע את דעת תורתו, מראה את פניה האמיתיות של אגודת ישראל ויהדות התורה יותר מכל דבר אחר", מסר הגורם ב'עדה החרדית'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר