ר' הלל והגרד"צ

מודיעין עילית ואשדוד: רוב הכיתה בעלי אותו שם

בת"ת חדש שנפתח ע"י בוגרי 'כנסת הגדולה', יש כיתה עם 22 ילדים עם השם 'הלל' ע"ש הגר"ה זקס. באשדוד יש כיתה עם 20 ילדים עם השם 'דב צבי' ע"ש הרב קרלינשטיין (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ראש הישיבה בפתיח התלמוד תורה (צילום: באדיבות המצלם)

בתלמוד תורה 'מדרש מאיר' במודיעין עילית שנפתח השנה ע"י בוגרי ישיבת 'כנסת הגדולה', פתחו כיתת גן כאשר רוב מוחלט של הילדים עונים על השם 'הלל' - על שמו של ראש הישיבה שנפטר הגאון רבי הלל זקס. באשדוד נפתחה השנה כיתת גן בת"ת 'מאיר עיני ישראל' עם 22 ילדים כאשר 20 מתוכם קרויים 'דב צבי' על שמו של הגרד"צ קרלינשטיין זצ"ל.

לישיבת 'כנסת הגדולה' במודיעין עילית יש קהילה גדולה ואיכותית של בוגרי הישיבה הגרים בסמיכות לישיבה וממשיכים גם לאחר חתונתם את מסורת הישיבה בכל דבר ועניין.

עשרות הילדים של 'הקהילה' למדו עד לשנה האחרונה בתלמוד תורה 'תשב"ר' - הגבעה הדרומית כאשר היה להם שליטה מינימלית על המתרחש בת"ת.

השנה, לאחר חילוקי דעות, החליט ראש הישיבה הגרי"ז זקס שליט"א (בנו של ראש הישיבה המיתולוגי, הגר"ה זקס, ח"ב) להיפרד מהחיידר הישן ולפתוח חיידר חדש בשם מדרש מאיר שמי שיעמוד בראשו הוא הרה"ג ר' מרדכי פלס מפארי גידוליה של 'כנסת הגדולה' ואחד ממקורביו הגדולים של ראש הישיבה המנוח.

בכיתת הגן שנפתחה, התקבלו 29 ילדים כאשר מתוכם 22 ילדים העונים על שם הלל, אחד מ'הקהילה' מספר ל'כיכר השבת', "כי אמנם רשום 21 הלל אך עקב תקלה טכנית לא נכנס שמו של אחד התלמידים שקוראים לו גם אריאל".

ל'כיכר השבת' נודע עוד כי בת"ת "מאיר עיני ישראל" באשדוד השייך לקהילת גרודנא המקומית ישנה כיתת גן עם 20 ילדים בשם 'דב צבי' על שם ראש הישיבה הוותיק שהלך לעולמו לפני מספר שנים - הגרד"צ קרלינשטיין.

נוסטלגיה: הגרד"צ קרלינשטיין מלווה את נכדו לגן לפני עשרות שנים
בניין הגן במודיעין עילית
תלמידי 'מדרש מאיר'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר