איך הצפיה בתמונות סלפי משפיעה על האושר שלכם

על פי מחקר, צפיה תכופה בסלפיז קשורה לירידה בהערכה העצמית ובסיפוק מהחיים. אנו משווים את עצמנו לאחרים כשאנו רואים תמונות אלו - מה שעלול להוביל לתחושות של בדידות או אכזבה מחיינו (חדשות מחקרים)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

תאהבו או תשנאו אותן, תמונות סלפי הפכו להיות עניין שבשגרה בשנים האחרונות, כולנו חוטאות באחת או שתיים מדי פעם. כעת, מחקר מגלה שלדיוקנאות עצמיים בסמארטפונים הנמצאים בכל מקום, אין רק השלכות פסיכולוגיות על האנשים שמצלמים אותם; הם יכולים גם להשפיע ממש על חבריהם ועל האנשים העוקבים אחריהם.

על פי חוקרים מאוניברסיטת פן סטייט, צפייה תכופה בסלפיז קשורה לירידה בהערכה העצמית ובסיפוק מהחיים. הממצאים שלהם מגיעים מסקר מקוון שנערך בקרב 225 משתמשי מדיה חברתית שגילם הממוצע היה 33, 80 אחוז מהם היו פעילים בפייסבוק. המשתתפים השתמשו גם באתרים כמו אינסטגרם, טוויטר וכדו'.

אנו נוטים להשוות את עצמנו לאחרים כשאנו רואים תמונות אלו - תצלומים שנוצרו לעיתים קרובות בקפידה - כתבו המחברים על ממצאיהם - מה שעלול להוביל לתחושות של בדידות, הדרה או אכזבה מחיינו שלנו.

באופן מפתיע, החוקרים לא מצאו קשר בין תדירות הפרסום לבין הערכה עצמית או שביעות רצון מהחיים. (עם זאת, מחקרים אחרים העלו כי המסע אחר הצילום המושלם יכול לערער ברצינות את האושר בחיים האמיתיים.)

ככל שאנשים נחשפו יותר לסלפיז של אנשים אחרים, כך רמות ההערכה העצמית שלהם והסיפוק ההחיים היו נמוכים יותר.
"אנשים מפרסמים בדרך כלל סלפיז כשהם שמחים או כיף להם", אמר אחד ממחברי המחקר וסטודנט לתואר שני בתקשורת ההמונים, רוקסו וואנג, בהודעה לעיתונות. "זה יקל על אדם להסתכל בתמונות האלה ולחשוב... חייו של המצולם אינם נפלאים כמו שהם נראים".

כאשר החוקרים פירקו את תוצאותיהם על סמך תכונות אישיות, הם מצאו חריג אחד. אנשים שהביעו רצון עז להראות פופולריים זכו להערכה עצמית וסיפוק מוגבר מהחיים מצפייה בסלפיז. פעולה זו עשויה איכשהו לספק את הצורך שלהם במקובלות, אומרים החוקרים, אם כי הסיבה לכך אינה לגמרי ברורה.

תוצאות המחקר מצאו גם הבדל בין סלפיז אישיים לתמונות קבוצתיות, או תמונות בסגנון סלפי הכוללות יותר מאדם אחד. בממוצע, נראה שההתבוננות בקבוצות משפרת את ההערכה העצמית וסיפוק החיים אצל המשתתפים. זה כנראה בגלל שהצופים עצמם עשויים להיכלל בקבוצות אלה, כתבו המחברים, וחיזקו את תחושת הקהילה וההכללה שלהם.

הכותבים מקווים כי המחקר שלהם יעורר מודעות בקרב משתמשי המדיה החברתית באשר לאופן שבו הפוסטים שלהם עשויים להשפיע על אחרים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית