למה אנחנו כל כך נהנים לגרד עקיצות יתושים

כן, אנחנו יודעים. מומלץ להמנע מגירוד העור לאחר עקיצת יתוש, אבל המוח אומר לנו משהו אחר. זה כל כך כיף וממכר, עד כי אנו מתקשים להפסיק. אז מה בעצם ההסבר לכך? (MEN)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

האם אי פעם תהיתם מדוע גירוד העור לאחר עקיצת יתוש או בעקבות כל נגע אחר בו, יכול להיות כה מהנה? חוקרים מאוניברסיטת טמפל התכוונו לענות על שאלה זו, על ידי התבוננות במוחם של אנשים עם גרד כרוני.

התוצאות, שפורסמו בכתב העת "Journal of Investigative Dermatology", עלו על ממצא מפתיע - אזורים במוח שהיו קשורים לתגמול הופעלו במהלך הגירוד. כך שהמוח שלכם בעצם רואה את הגירודים כפרס (למרות שזו לא פעולה חיובית מבחינה טכנית).

חוקרים במחלקה לרפואת העור של האוניברסיטה, בדקו 10 אנשים שלוקים בגרד כרוני ו-10 מטופלים בריאים ומצאו כי לחולי הגרו הכרוניים היתה תגובת תגמול גבוהה יותר לגירודים, שלדעת המדענים מסבירה מדוע הם יכולים להיות כל כך ממכרים.

גם אם אינכם סובלים מגרד כרוני, כנראה שמחקר זה נוגע גם אליכם.

תוצאות המחקר הזה, כמו גם מחקרים קודמים שנערכו בנושא, מסייעות להסביר מדוע חולים עם גירוד כרוני ושגרתי חווים תחושת סיפוק בעקבות הגירוד", אמר מחבר המחקר, ד"ר גיל יסופוביץ'. "גילינו כי גירוד וההשפעות שיש לו קשורים לאזורים במוח הקשורים לתגמול וסיפוק".

עם זאת, לא משנה כמה טוב זה מרגיש, החוקרים מזהירים מפני הסכנות שבגירוד מתמיד.

"למרות היותו מהנה בהתחלה, גירודים חוזרים ונשנים עלולים להוביל לעליה בעוצמת הגירוד, כמו גם לכאבים ולנזקים קבועים בעור", אמר מחבר המחקר, ד"ר הידקי מוחיזוקי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר