המיזם החיוני

הכירו את שורשים: הארגון שמונע התבוללות

לדברי הרב דוד סתיו, יושב ראש ארגון רבני צהר: "הוכחת היהדות באמצעות אגף שורשים שלנו - הוא היום אחד הכלים המרכזים בהצלת יהודי רוסיה מהתבוללות מוחלטת" (אקטואלי)

בשיתוף צהר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בעוד ארבעה חודשים אמורה אליזבטה נקרסובה לעמוד מתחת לחופה עם בחיר ליבה, ההכנות לחתונה בעיצומן, האולם כבר נבחר, גם השמלה הטבעות והקישוטים. אלא שכשהגיעה נקרסובה להירשם לנישואין כדת משה וישראל היא ובעלה לעתיד נתקלו במשוכה גבוהה משום שהיא התבקשה להמציא אישורים ליהדותה.

"נולדתי בשנת 1993 בעיר לבוב שבאוקראינה, לפני 9 שנים עליתי ארצה במסגרת תוכנית נעל"ה, הוריי נותרו מאחור" היא מספרת השבוע. כאמור, על מנת להשלים את הליך הרישום נדרשה נקרסובה להמציא אישורים על יהדותה, "פניתי לשורשים של ארגון רבני צהר, מדובר בארגון שעוזר לאנשים כמוני, שנולדו כיהודים להוכיח את יהדותם, אני יודעת שאני יהודיה, כל חיי גדלתי בצל היהדות" היא מציינת.

לאחר הפניה של נקרסובה לארגון החלו המאמצים לאתר את המסמכים שיוכיחו כי היא ומשפחתה מזרע ישראל. בעבודה מאומצת ובאמצעות שליחי הארגון באוקראינה הצליחו בשורשים להמציא את האישורים הנדרשים בסיוע השלטונות האוקראינים.

"הם הפכו עולמות כדי שנצליח להתחתן כדת משה וישראל, אם לא הייתי מצליחה להוכיח את יהדותי אני לא יודעת כיצד היה מסתיים סיפור החתונה שלנו".

כמו נקרסובה, ישנם עוד אלפי זוגות ישראלים המעוניינים להתחתן כדת משה וישראל אך הם נתקלים בקשיים בדרך להשגת האישורים המתאימים. כמיליון עולים מוגדרים בישראל כאינם יהודים על פי ההלכה עד שתוכח יהדותם.

בשורשים אומרים כי "הצורך בסיוע של שורשים בא לידי ביטוי בעיקר לפני חתונה. על מנת להתחתן כדת וכדין בישראל, נדרשים שני בני הזוג להוכיח את יהדותם. לעיתים לאותה אוכלוסייה שעלתה ממדינות חבר העמים אין את כל המסמכים הנדרשים להוכיח זאת (לדוגמא: תעודת רווקות, כתובה של אמא או הסבתא לרוב מפני שהגיעו מקהילה שברחה ממקום מגוריה בשל מלחמה ולא נשמר התיעוד הרלוונטי). לעתים קרובות, הם מופתעים ואפילו מאוכזבים לגלות שבכדי להתחתן, עליהם להתחיל לנבור בתעודות של סבתא, או לחפש עדויות מהדור ההוא שהוא כיום בן שמונים ואפילו תשעים, כאן נכנסים לתמונה שליחי הארגון ברחבי תבל ומסייעים לזוגות למצוא את אותם תעודות ומסמכים".

לאחרונה ציינו בשורשים כי בשנים האחרונות הצליח הארגון לסייע לזוגות מחבר העמים, מצפון ומרכז אמריקה, מאסיה וגם מארצות ערב, "המיזם הוא לגמרי בחינם וללא עלות מצד הזוגות, זו זכות עבורנו להשיא זוגות כדת משה וישראל" אמרו בארגון.

הרב דוד סתיו יושב ראש ארגון רבני צהר אומר כי הוכחת היהדות של שורשים היא היום אחד הכלים המרכזים בהצלת יהודי רוסיה מהתבוללות מוחלטת. "אלו שאינם עוברים תהליך זה מתחתנים בחו"ל בדרך כלל וילדיהם כבר יהיו מנותקים לגמרי מעם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר