חשוב

מה הדרך הטובה ביותר לבצע איטום למרפסת?

כאשר אנחנו בוחרים לאטום מרפסת עומדות לפנינו מספר בחירות. יש את הבחירות הפשוטות הכוללות עבודה די זריזה והתוצאות עלולות להיות בהתאם. מנגד, יש לנו גם פתרון של איטום מערכתי, שיטה זו נועדה לתת מענה למספר שנים ולרוב זה הפתרון המומלץ. צריכים לאטום את המרפסת? לפניכם כל המידע.

אילוסטרציה (צילום: canva)

מה זה איטום מרפסת?

איטום מרפסת הוא קריטי, המרפסת שלנו חשופה למקורות מים הן של תשתיות והן של גורמי מים טבעיים. בשביל לאטום מרפסת אנחנו צריכים להבדיל בין מרפסת מרוצפת ואת סוג הריצוף של המרפסת, ובין מרפסת שאינה מרוצפת. השיטה המומלצת ביותר לאיטום מרפסת מרוצפת היא על ידי פירוק הריצוף ואיטום חדש. כדי לתת לכם את התמונה הכוללת חשוב לציין גם את החסרונות הקיימים בשיטה זו ובשיטות אחרות וכמובן, איך להיזהר מקבלי איטום לא מקצועיים.

מהן השיטות לאיטום מרפסות?

ריכזנו לפניכם שלוש שיטות לאיטום מרפסות:

  1. פירוק ריצוף וריצוף מחדש - זאת השיטה הראשונה והמומלצת ביותר. בשיטה זה קבלן איטום מקצועי מפרק את כל הריצוף הקיים במרפסת וכמו כן, גם את המילוי שנמצא מתחת לריצוף. היתרון המשמעותי של השיטה הזאת הוא שאנחנו נוגעים בשורש הבעיה ומציעים פתרון לרטיבות במרפסת לאורך זמן. בדרך כלל השיטה יכולה לסייע לכם לפחות לעשור. מנגד, יש גם חיסרון שהוא המחיר. אם נשווה את המחיר של שיטה זו אל מול שיטות אחרות המחיר יהיה גבוה יותר וכמו כן, השיטה היא יותר "מלכלכת"

  1. הרכבת ריצוף נוסף - השיטה השניה צריכה להיות מושכלת, זאת אומרת שאנחנו צריכים לקחת בחשבון את התמונה המלאה אם בחרתם בה. בשיטה זה קבלן איטום יבצע איטום על גבי שכבת הריצוף והקיימת ולאחר מכן, יתקין שכבת ריצוף נוספת על גבי הריצוף הקיים. הדברים העיקריים שאתם צריכים לבדוק וגם הקבלן, הוא האם ניתן בכלל ליישם את השיטה הזאת מבחינה הנדסית. זאת אומרת, האם ניתן להוסיף שכבת נוספת של ריצוף גם מבחינת משקל, גם מבחינת המצב הנוכחי של הריצוף הקיים וכמו כן, האם כדאי לכם לבצע תוספת גבוה למרפסת. השיטה הזאת נחשבת לפחות מומלצת, היתרון העיקרי שלה בא לידי ביטוי במחיר אבל למעשה אנחנו יותר דוחים את הבעיה מאשר משמידים אותה לחלוטין.

  1. איטום מרצפות - השיטה האחרונה מתייחסת לאיטום שהוא פחות כולל. בעל המקצוע פותח את החריצים בין המרצפות ושם למעשה הוא מחדיר איטום באמצעות חומר אקרילי או אפוקסי. היתרון המשמעותי של השיטה הזאת הוא המחיר, אנחנו נשלם משמעותית פחות מאשר שתי השיטות שציינו. החיסרון הוא שלא מדובר על פתרון לטווח ארוך והשיטה עשויה להחמיר את הרטיבות עם הזמן.

כמה עולה איטום מרפסת?

המחיר של איטום מרפסות לא משתנה רק בהתאם לשיטה בה נבצע את האיטום, אלא גם בהתאם לעוד משתנים כמו מורכבות העבודה, חומרי איטום, גודל המרפסת, פינוי פסולת ואחרים. המחיר אותו נשלם על השיטה הראשונה והמומלצת של פירוק ריצוף והתקנת ריצוף חדש נע בין 850 ש"ח ועד 1,200 ש"ח למ"ר. המחיר משתנה בהתאם לסוג האריחים שתבחרו בהם, גודל המרפסת, פינוי פסולת, הקומה בה אתם גרים ואם יש לכם מעלית או לא.

השיטה השניה של איטום ריצוף ישן והתקנת ריצוף חדש נע בין 700 ש"ח ועד 1,000 ש"ח למ"ר, ככה שהחיסכון הוא לא משמעותי ביחס לתוצאות הסופיות. ההבדלי המחירים המשמעותיים יהיו דווקא בהשוואה בין השיטה הראשונה לשיטה האחרונה. טווח המחיר של השיטה האחרונה נע בין 180 ש"ח ועד 240 ש"ח למ"ר, המחיר משתנה בהתאם לחומר האיטום הנבחר ובהתאם לגודל המרפסת.

באיזו שיטה מומלץ לבחור?

רוב קבלני האיטום המקצועיים ימליצו לכם את השיטה הראשונה, ולא בגלל המחיר אלא בגלל התוצאה בהסתכלות לטווח ארוך. אנחנו לא רוצים לפתור את הבעיה לטווח קצר, מכיוון שחידוש האיטום בכל שנה פשוט יהפוך את התשלום להרבה יותר יקר. מנגד, קבלני איטום שהם יותר חאפרים יציעו לכם שיטות שונות או מחירים נמוכים במיוחד בהשוואה למחירים שציינו. לפניכם שתבחרו בעל מקצוע שימו לב שמדובר על קבלן איטום מקצועי ומוסמך, קראו חוות דעת ובקשו לראות עבודות קודמות.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר