כל הטיפים לניקוי המיקרוגל הביתי

המיקרוגל הוא מוצר בסיסי היום בכל מטבח כחלק ממכשירי החשמל שבהם אנו עושים שימוש יום־יומי. למכשיר המיקרוגל יש יתרונות רבים שהפכו אותו עם השנים לחלק מהחיים של כולנו, שכן הוא מאפשר חימום מהיר, הפשרה ואפילו בישול ואפייה. ממדיו של המכשיר אינם גדולים והוא יכול לעמוד על משטח העבודה או להיות מוצב בתוך ארון המטבח. במטבחים רבים המוצר החשמלי נמצא על מדף בתוך ארון שלו דלת שאותה ניתן לסגור ולפתוח בהתאם לצורך, וכך הוא מתמזג עם עיצוב החלל.

אילוסטרציה (צילום: pixabay)

כיצד שומרים על ניקיון המיקרוגל הביתי

מיקרוגל מהווה חלק משמעותי מפעילות המטבח של כולנו, ולכן יש חשיבות רבה גם לשמירה על ניקיונו. כדי שאפשר יהיה להמשיך ליהנות מהשימוש בו, חשוב שלא יישארו בו שאריות מזון, דבר היכול להשפיע גם על פעולתו. הניקיון של המכשיר החשמלי צריך להיעשות בזהירות וביסודיות כדי לא לפגום בו וכדי שניתן יהיה להמשיך להשתמש בו לאורך זמן.

ישנן מספר דרכים יעילות לשמור על המכשיר הביתי ולנקות אותו באופן יעיל ויסודי ללא חשש תוך שימוש בחומרים טבעיים שיש בכל מטבח.

1.ניקוי בלימון ומים - אחת השיטות הנפוצות היא באמצעות מיץ לימון, שנחשב לחומר ניקוי טבעי מעולה. מניחים כמה פרוסות לימון בקערה חסינת אש עם מעט מים בכמות של כרבע מגובה הקערה. מכניסים את הקערה למכשיר המיקרוגל ומפעילים אותו למשך שלוש דקות, משאירים את הקערה מספר דקות נוספות ללא הפעלה ומוציאים אותה. מנגבים את פנים המכשיר באמצעות מגבת נייר והמיקרוגל שלכם נקי לחלוטין.

2. ניקוי בחומץ ומים - החומץ הוא חומר ניקוי עוצמתי וטבעי ואנחנו נוהגים להשתמש בו גם לניקוי אבנית ממשטחים, מכלים סניטריים, מקומקומים ועוד. גם את המיקרוגל תוכלו לנקות ביסודיות באמצעות כף חומץ לבן שאותה מוסיפים לקערת זכוכית עם מים. ממלאים קערה שאותה ניתן להכניס למכשיר במים עד חצי גובהה, מוסיפים את החומץ ומערבבים. מכניסים אותה למכשיר ומפעילים למשך שלוש עד חמש דקות, מוציאים את הקערה ומנגבים את פנים המכשיר במגבת נייר, כמו גם את צלחת הזכוכית הפנימית.

3. ניקוי בסודה לשתייה ומים – שיטה קלה ונוחה העושה שימוש בחומרים זמינים וטבעיים היא ערבוב של חצי כוס סודה לשתייה עם חצי כוס מים בכלי המתאים למיקרוגל. מפעילים את המכשיר עם הכלי בתוכו למשך שלוש דקות ומשאירים למשך מספר דקות נוספות אחרי סיום ההפעלה. מוציאים את הכלי ומנגבים את פנים המכשיר במגבת נייר. אם נותרו כתמים נוספים אחרי הניקוי טובלים מטלית במי הקערה ומשפשפים מעט.

4. ניקוי בסבון כלים ומים – כפי שאנו מנקים כל משטח במטבח, גם במקרה של המיקרוגל אפשר להסיר כתמים באמצעות מים וסבון כלים. יוצקים לקערה כוס מים עם כף אחת של סבון כלים, מכניסים למכשיר, מפעילים כשלוש דקות ומייבשים במגבת נייר.

סוגים שונים של מכשירים

ישנם כמה סוגים עיקריים של מיקרוגלים הנבדלים אלה מאלה בשיטת ההפעלה – מכנית או דיגיטלית – יש גדלים שונים, מאפיינים שונים, צבעים שונים וטווח מחירים מגוון, אם כי המחירים של מוצרים אלה אינם גבוהים. ניתן לשמור על המוצרים הללו וליהנות מהשימוש בהם – מכל סוג שתבחרו – אם מקפידים על הוראות השימוש ועל תחזוקה שוטפת הכוללת ניקיון קבוע. מומלץ להקפיד לנקות את המוצר בכל פעם שהוא מתלכלך כדי למנוע התקשות של הכתמים. חשוב להשתמש במטלית שאינה שורטת את פנים המכשיר ואינה משאירה חוטים או פירורים. בעת חימום המזון חשוב לכסות אותו במכסה ייעודי כדי למנוע התזה בתוך המכשיר.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר