מדריך לרכב

אז כמה באמת יעלה לכם מצבר לרכב? מאור מצברים מסבירים

אחד החלקים החשובים ביותר בכל רכב הוא המצבר. יחד עם זאת, מדובר על חלק שנוטה להתקלקל לא מעט פעמים בשל העובדה ששוכחים אורות דולקים ברכב. קראו מדריך חשוב בנושא (רכב).

מצבר לרכב (צילום: Towfiqu barbhuiya /PEXELS)

המצבר הוא למעשה הסוללה של הרכב והוא זה שאחראי לספק חשמל לכל מערכות הרכב החשמליות כגון: המזגן, הפנסים של הרכב, המגבים, הרדיו, האורות שבתוך הרכב, חלונות חשמליים נורות אזהרה, מזגן ועוד. אם משאירים אורות דולקים ברכב, הם למעשה יכולים לגמור את המצבר ולא תהיה אפשרות להניע באמצעותו את הרכב עד שתטעינו אותו שוב. ישנם מקרים שבהם המצבר ימות לחלוטין ויהיה צורך להחליף אותו בחדש. חשוב לזכור שמרבית המצברים לא יחזיקו מעמד יותר מ-3 שנים ולכן, אם המצבר שלכם כבר קיים 3 שנים ברכב, זה הזמן להתחיל לברר כמה עולה מצבר חדש ואיזה מצבר מתאים לכם בדיוק.

כיצד תטעינו את המצבר ברכב שלכם?

עוד לפני שאתם מחליטים שהגיע הזמן להחליף את המצבר ברכב שלכם, כדאי מאוד שתנסו להטעין אותו שכן, לפעמים טעינה של המצבר יכולה להשיב אותו לחיים. טעינת מצבר מתבצעת באמצעות חיבור של כבלים מיוחדים בין מצבר תקין ברכב אחד לבין המצבר שדורש טעינה ברכב השני. יש צורך לעשות את פעולת הטעינה בצורה נכונה ומדויקת וזאת בכדי שלא להסב נזק למצבר. אם הצלחתם להניע את הרכב שלכם, ייתכן כי המצבר שלכם תקין ואתם יכולים להמשיך הלאה. אם לא הצלחתם להניע את הרכב גם באמצעות הכבלים או, אם הצלחתם להניע את הרכב אך בהנעה הבאה המצבר שוב לא מצליח להניע אותו, ככל הנראה יש צורך להחליף מצבר.

איזה מצבר מומלץ?

חשוב מאוד לדעת כי כאשר מדובר על מצבר, בהחלט לא כדאי לבחור את המצבר הזול ביותר. חשוב לרכוש מצבר איכותי, אשר יחזיק לכם מעמד בצורה הטובה ביותר לאורך פרק זמן ארוך. מצבר זול לא תמיד יחזיק זמן רב ועלול לדרוש החלפה לאחר פרק זמן קצר יחסית, דבר שיעלה לכם ביוקר בסופו של דבר. מעבר לכך, חשוב מאוד לרכוש מצבר של חברה מומלצת, כאשר שלושת החברות המומלצות כיום בענף המצברים הן: ורטה, וולטה ושנפ. הבדל המחירים בין החברות הללו הוא זניח וזאת בשל התחרות בין החברות הללו. מדובר על מחירים זולים יחסית שכל אדם יכול לעמוד בהם.

כמובן שחשוב לבחור מצבר שמתאים לסוג הרכב שלכם מבחינת ההספק שלו. בחוברת הרכב תוכלו למצוא מידע אודות סוג המצבר שמתאים לרכב שלכם.

כמה יעלה לכם מצבר?

אחת השאלות שכל אדם שואל את עצמו לפני שהוא מחליף מצבר ברכב היא כמה יעלה לו מצבר חדש. ובכן, מדובר על שאלה חשובה שהתשובה עליה תלויה בכמה דברים: ראשית כל, מחיר ההחלפה של המצבר יהיה תלוי בסוג המצבר. במרבית הרכבים ניתן למצוא מצברים סטנדרטיים, אולם ישנם רכבים שבהם יש מצברי סטארט אנד סטופ. מדובר על רכבים שבהם הרכב לא מונע באמצעות סיבוב מפתח אלא באמצעות לחיצה על כפתור ובכל פעם שהרכב עוצר במהלך הנסיעה המנוע נכבה ונדלק שוב כאשר הרכב בתזוזה. במקרה של רכב זה המצבר נדרש לספק במהלך הנסיעה זרמי חשמל בפולסים גבוהים וזאת בכדי להפעיל את המנוע ולכן הוא יקר יותר ממצבר רגיל.

מרבית החברות יציעו אחראיות על המצבר כאשר ישנן חברות המציעות אחראיות לטווח זמן רחוק יותר בתוספת תשלום.

חשוב לבחור חשמלאי מקצועי שיחליף לכם את המצבר וכן כדאי לרכוש מצבר יד ראשונה ולא יד שניה מחברה אמינה.

היכן כדאי לרכוש מצברים?

כיום תמצאו לא מעט חברות המציעות מצברים למכירה וחשוב לבחור כאמור בחברה אמינה ומומלצת אשר ידוע כי היא מספקת את המצברים המוכרים והמומלצים ביותר, במחירים משתלמים. אצל מאור מצברים תצאו את כל סוגי המצברים האיכותיים ביותר, אשר מהם תוכלו לבחור את המצבר המדויק לרכב שלכם. כמובן שהחברה מציעה גם שירות החלפת מצבר על ידי אנשי מקצוע מומחים בתחום זה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר