מדריך קנייה

ליסינג תפעולי פרטי לעומת קניית רכב: מה כדאי לכם?

חולמים על רכב חדש, אך מתלבטים איך להשיג אותו? כך תבחרו בין קניית רכש לבין ליסינג תפעולי פרטי. מהם היתרונות והחסרונות של כל שיטה ולמה, אם אתם כבר שוקלים מסלול של ליסינג תפעולי פרטי, כדאי לכם לבחור אלבר (רכב).

כך תבחרו בין קניית רכש לבין ליסינג תפעולי פרטי (צילום: שאטרסטוק)

רז מור:

ליסינג תפעולי, פתרון שהיה פעם נחלתם הכמעט בלעדית של עובדים שקיבלו רכב צמוד מהעבודה, מוצע בשנים האחרונות בהצלחה רבה ללקוחות פרטיים שרוצים ליהנות מרכב חדש מבלי להתעסק בתחזוקה, ניירת, העמדת הרכב למכירה וכאבי ראש נוספים.

הפתרון התפעולי הזה, הידוע בשמו ליסינג תפעולי פרטי, מציב כיום אלטרנטיבה אמיתית לרכישת רכב חדש. לקוחות רבים מוצאים את עצמם מתלבטים בין שתי האפשרויות - כל אחת על יתרונותיה וחסרונותיה. אם גם אתם מתקשים לקבל החלטה, כדאי לכם לחדד את השאלה ולשאול מה כדאי יותר לכם, כי הבחירה הנכונה תלויה במידה רבה, כפי שנראה מיד, בהעדפות האישיות שלכם ובמצבכם הכלכלי.

ליסינג תפעולי פרטי: היתרונות החשובים

אז מהו בעצם ליסינג תפעולי פרטי? בגדול, מדובר בעסקת חכירה/השכרה של רכב חדש לטווח ארוך ומוגדר מראש (בדרך כלל עד 36 חודשים), שבו הלקוח משלם תשלום חודשי על השימוש ברכב. המרכיב התפעולי בעסקה אומר שחברת הליסינג, הבעלים של הרכב, אחראית לטיפולים בו, כמו גם לביטוח, אגרות ושירותים נוספים.

לליסינג התפעולי יתרונות רבים. להלן החשובים שבהם, לאו דווקא לפי סדר חשיבות:

1. מינימום "כאבי ראש" וחסכון בזמן: כלקוחות ליסינג תפעולי פרטי אתם, כמעט כמו טייסי קרב, נכנסים לרכב ונוסעים - בלי דאגות תחזוקה, טיפולים או ניירת. האחריות שלוקחת חברת הליסינג על כל ההיבטים התפעוליים, מפנה לכם הרבה זמן שהייתם עלולים לאבד עם רכב חדש במוסכים, מילוי טפסים, חיפוש קונים ועוד. מבחינתם של לא מעט לקוחות, הזמן הפנוי הזה שווה כסף.

2. גמישות בבחירת רכבים: ליסינג תפעולי פרטי מאפשר לכם ליהנות ממכונית חדשה "מהניילונים" בכל כמה שנים, מבלי להיכנס להוצאות גבוהות הכרוכות בקניית רכב חדש. אם אתם אוהבים מכוניות ורוצים להמשיך להתנסות בדגמים החדשים, ליסינג תפעולי פרטי הוא פתרון מצוין.

3. לא נדרש הון עצמי גדול: המקדמה, אותו סכום כסף שאתם מתבקשים לשלם בתחילת העסקה, קטנה בדרך כלל בעסקאות ליסינג תפעולי פרטי בהשוואת לרכישת רכב חדש.

4. תשלומים נוחים: גם התשלומים החודשיים בעסקאות ליסינג תפעולי פרטי נמוכים על פי רוב בהשוואה לתשלומים על רכישת רכב חדש.

5. לא מתעסקים עם מכירת הרכב בסיום תקופת הליסינג: הרכב חוזר לחברת הליסינג, שאולי תעמיד אותו למכירה בהמשך ותחפש לו קונים. לא משהו שאמור להטריד אתכם.

מבחינת חסרונות, בליסינג התפעולי הפרטי חשוב להזכיר שהרכב אינו בבעלותנו ולכן אין לנו שליטה מוחלטת על השימוש בו. בעסקאות ליסינג קיימת למשל, הגבלת קילומטרים, כדי למנוע שחיקה מוגברת של הרכב. נהגים שיחרגו מהמגבלה השנתית יחויבו בקנס על כל קילומטר חריגה. גם אין שליטה ברמת ההוצאה החודשית, מאחר שהמחיר הכולל מוגדר מראש לכל התקופה.

אולי עדיף בכלל לקנות רכב חדש?

בואו נבדוק. ראשית, עצם הבעלות על רכב יוצרת לבעלים כמה יתרונות ברורים, כמו היכולת לעשות כרצונו ברכב (כולל שינויים פנימיים וחיצוניים) והעדר מגבלת קילומטרים שנתית. לצד אלה חשוב לציין את השליטה המלאה יחסית בהוצאות על הרכב, אם כי אף פעם אין לדעת מתי ניקלע לסיטואציה שתחייב אותנו לסור למוסך.

אך לקניית רכב חדש, עם זאת, יש גם לא מעט חסרונות וחסרונות גדולים:

1. הרוכשים נדרשים להציג הון עצמי גבוה: הכסף ישמש, בין השאר, למקדמה גדולה, בעת לקיחת הלוואה למימון הרכב ויותר מאשר בעסקאות ליסינג תפעולי פרטי.

2. ירידת ערך: רכב חדש מפחית עד 7% מערכו מיד עם עלייתו לכביש, עד 30% נוספים בשנתיים הראשונות ועוד 12%-14% בכל שנה על הכביש אחר-כך. ירידת הערך הזו, הפסד ישיר לרוכשי רכב חדש, לא מטרידה כלל לקוחות ליסינג תפעולי פרטי.

3. עיסוק במכירת הרכב ומציאת קונים: כל מי שהעמיד אי פעם רכב למכירה יכול לספר עד כמה זו "חוויה" גוזלת זמן ולפעמים גם רוגע. לרבים ממוכרי הרכבים אין זמן או אורך רוח מספיקים לענות לכל ההודעות והטלפונים שהם מקבלים, שלא לדבר על פגישות עם קונים פוטנציאליים שרוצים נסיעת מבחן או מכון בדיקה. במקרים רבים המוכרים גם עלולים לגלות שהקונה הפוטנציאלי לא מתאים, לאחר שכבר התקדמו אתו כברת דרך.

איך מחליטים מה עדיף - ליסינג תפעולי או קניית רכב?

התשובה תלויה, במידה רבה, באופייכם ובסגנון החיים שלכם. אם חשוב לכם שקט נפשי ואתם נחרדים רק מעצם המחשבה על עיסוק בתחזוקת הרכב ובירוקרטיה הקשורה אליו, אתם ככל הנראה אנשי ליסינג תפעולי מובהקים. מנגד, אם חשובה לכם תחושת הבעלות על הרכב, יכולת לשנות אותו לפי טעמכם ושליטה מוגברת בהוצאות, ייתכן שקניית רכב יותר כדאית מבחינתכם.

שוקלים ליסינג תפעולי פרטי? אלבר היא הכתובת

בכל מקרה, אם אתם שוקלים ליסינג תפעולי פרטי, מומלץ שתבחרו בחברת ליסינג גדולה, מנוסה ועם גב פיננסי איתן. כאחת החברות המובילות בתחום הליסינג בישראל, אלבר היא בדיוק מה שאתם מחפשים. אלבר מציעה לכם ותק ומומחיות ללא תחרות בתחום הליסינג, עם היצע עצום של רכבים ממגוון יצרנים ודגמים, לצד פריסה ארצית מרשימה שמאפשרת זמינות גבוהה ושירות יעיל.

הוסיפו לכך תחזוקת רכבים ואיכותית במוסכים מורשים, כמו גם שירות מקצועי ואישי הכולל מוקד טלפוני 24/7, וצי ניידות שירות מקצועי - וקיבלתם הצעה אטרקטיבית ומשתלמת במיוחד.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר