ראיון חג

ישי ריבו: "התארים זה לא הדבר הכי חשוב"

זמר השנה, הזמר והיוצר ישי ריבו, באולפן כיכר השבת מספר על יצירת הלהיט הגדול שלו, שיר השנה - "הלב שלי", ומתייחס לזכיות הרבות שלו השנה בכל כלי התקשורת השונים (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

הזמר והיוצר ישי ריבו, זמר השנה של 'כיכר השבת' וגם הכותב של שיר השנה של 'כיכר השבת' - 'הלב שלי' בראיון חג מיוחד באולפני 'כיכר השבת' בו הוא מספר על יצירת הלהיט האהוב ומה שעמד מאחוריו.

"זה שיר שכתבתי אותו בערך לפני כשנתיים, הייתי בשביעי של פסח עם משפחתי בבית מלון וניגש אליי יהודי שאמר לי שאוהב את הדברים שאני כותב ורצה להראות לי איזה מדרש שקשור לשביעי של פסח. הוא הראה לי קטע שכתב האבן עזרא שכתב דברים מדהימים נוספים כמו הפיוט לך אלי.

"ארבעה עמדו על ים צר צאן ציר וצור": צר - המצרים, צאן - עם ישראל, ציר - משה רבינו שנקרא ציר נאמן וצור שזה בורא עולם הצור תמים פועלו. וכך נכתב בהמשך: "צר הציק לצאן וצאן צעק לציר וציר חנן את צור וצור ציווה את ציר צא חלץ צאני מיד צר". המדרש הזה הדהים אותי. במוצאי החג ניגשתי ל'רב גוגל' כדי להבין היכן זה כתוב וזה נכנס לפתקים שלי מתוך מחשבה להלחין את זה", מספר ריבו.

"כשניגשתי להלחין את זה, זה הסתבך והיה נשמע כמו "שרה שרה שיר שמח" והנחתי את זה בצד. יום אחד הייתה ידיעה פחות נעימה כפי שאנו רגילים לשמוע לעתים בחדשות וזה גרם לי להבין שאנחנו במציאות דומה, שיש צר שמציק לצאן ואין ציר שיצעק לצור רק אני מול ים שלם ולב שבור. מהלב השבור ומהנקודה הזו נכנסתי לעומק של קריעת ים סוף והלב שנקרע בשניים כמו המעמד שהיה שם ביום סוף", מספר היוצר המצליח.

תודה על הזכות, אני לא יודע איפה לשים את עצמי ואת כל הטוב הזה, אני מודה ושמח מאד. התארים האלה מדהימים ומשמחים אבל אני מזכיר בעיקר לעצמי שזה לא הדבר הכי חשוב בעולם", מסכם ריבו בחיוך ואומר, "אני מכין את עצמי לכך שאני גם לא אזכה, אחרי כמה שנים רצופות של תארים וזכיות צריך לזכור גם את זה".

צפו בראיון ובביצוע לייב ללהיט באולפן כיכר השבת

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר