"תחשבו לפני שאתם מעלים פוסטים - לכו תדעו במי זה יפגע"

השפית חיה ללונק נדהמה לגלות שתמונה שצילמה למתכון שלה לדגים מרוקאים (שהתפרסם כאן) הועלתה לעמוד האינסטגרם של השפית הידועה ג'קי אזולאי ללא רשותה וללא מתן קרדיט - וכך היא הגיבה

חיה כהן | כיכר השבת |
השפית חיה ללונק והתמונה ש"הושאלה" (צילום: חיה ללונק, Shany Reich)

"אתמול בשעת ערב דפדפתי בחשבון האינסטגרם שלי להנאתי, ופתאום צץ לנגד עיניי פוסט של השפית שאני עוקבת אחריה באדיקות, ג'קי אזולאי, שמזמינה את כולם להגיע בשישי למסעדה החדשה שלה. הסתכלתי שוב ושוב על הפוסט כדי להבין אם אני רואה נכון: התמונה שהיא העלתה היא תמונה של דגים מרוקאים שאני בישלתי" כתבה השפית חיה ללונק בעמוד הפייסבוק שלה.

בשנה שעברה, פורסם כאן, במדור האוכל של כיכר השבת, מתכון לדגים מרוקאים של חיה ללונק, ואתמול (שלישי), השפית הידועה, ג'קי אזולאי העלתה פוסט לעמוד האינסטגרם שלה בו היא מזמינה את 74.6 אלף עוקביה לקבלת שבת במסעדה החדשה שפתחה. לפוסט צירפה אזולאי תמונה של דגים ברוטב עסיסי - רק שאלו לא היו מעשי ידיה, אלא של חיה ללונק.

עוקבות שזיהו את התמונה, עדכנו את אזולאי שעליה להוסיף קרדיט, ובתגובה היא כתבה כי אחד העובדים שלה העלה את התמונה מחיפוש אקראי בגוגל והדבר "אמור להחמיא לה". בהמשך הערב מחקה אזולאי את התמונה.

התמונה שעוררה את הסערה (צילום: חיה ללונק)

הסיפור יכל להסתיים כאן, אך חיה ללונק חשה צורך ללבן את הדברים ולא להותיר את הדגים להבאיש על השיש (סליחה, היינו חייבים) ופרסמה היום פוסט שמבהיר את השתלשלות העניינים, מביע הבנה כלפי ג'קי ומזכיר לכולנו מהי התנהגות אתית ברשת:

"ג'קי, מחמיא לי שאהבת את התמונה והיא הייתה נראית עסיסית בעינייך. ולא, אני ממש לא כועסת. מה שכן, הייתי שמחה לקבל קרדיט על תמונה שעבדתי עליה. בסך הכל לתת קרדיט זה בחינם, לא הופך אותך למישהו פחות טוב. והרבה יותר מזה, ג'קי, הייתי רוצה שתבקשי אישור להשתמש בתמונה.

פרנסה היא משמיים. כמה פוסטים שלא נעלה ביום - יש רק אחד שקובע. הרשת הפכה למקום כל כך אפשרי, כל כך פרוץ ובלי גבולות, אם זה בריונות ברשת, אם זה מתן קרדיטים, זכויות יוצרים וכו'. ואם יש לי כבר את ההזדמנות, אני רק רוצה להבהיר את הנקודה הכל-כך ברורה, אך כל-כך קשה ליישום: לעמוד מאחורי מקלדת זה קל. תשתדלו לחשוב גם לפני שאתם כותבים או מעלים פוסטים - לכו תדעו לאן זה יגיע או במי זה יפגע".

תגובתה של ג'קי לפוסט לא איחרה לבוא. היא הביעה את התנצלותה והוסיפה שהבינה כמה חשוב לתת קרדיט. "אני חייבת להעיד על עצמי - אני הראשונה לפרגן" ציינה ג'קי. "מה שאתם רואים אצלי בקיר או בסטורי, 90 אחוז מזה זה פרגון אמיתי. מלא פונות אליי, וכשזה מהמגזר שלנו אני עוד יותר שמחה לפרגן באהבה. לא באמת יש לי זמן בשביל עוד מוצץ או שמיכה או בגד אבל עושה את זה באהבה גדולה כי אני יודעת מה זה קושי פרנסה". וכדי ליישר את ההדורים סופית, כתבה ג'קי לסיום: "נכנסתי לקיר שלך, ראיתי כמה כישרון וראיתי כמה עבודה קשה את משקיעה ומי כמוני יודעת שאוכל זה מקצוע קשה. מספק, אך לא קל.

ואז הבנתי שיכולתי בקלות לחשוף אותך לעוד אנשים ושאולי במעט תהיה לך פרנסה יותר בקלות. אשמח להעלות אצלי בדף את כל הפרטים שלך ומה שאת עושה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר