ה'פשרן' וה'חרדי'

ההתנשאות של ליצמן על דרעי // ישי כהן

אליי ביבי לא מעז לפנות כי הוא יודע שאין סיכוי אבל אצל דרעי הוא יעז, כי שם יש סיכוי למצוא פשרות - רמז ליצמן. במילה אחת: התנשאות. ואולי, אולי אצלך הפשרות כבר קיימות?! (טור)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי וליצמן (צילום: אפי שריר, פלאש 90)

סגן שר הבריאות ויו"ר 'יהדות התורה', יעקב ליצמן, שחרר הבוקר (ראשון) עקיצה כואבת לעבר עמיתו, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי. עקיצה שספק אם מתאימה לתקופה בה אנו נמצאים, תקופה בה הציבור החרדי צריך להציג עמדה אחידה בזירה הפוליטית. כנראה ש'בלוק ה-55' חזק יותר מהבלוק החרדי, ונקווה שזה לא מה שיזיק לכולנו, הציבור החרדי.

בדרכו לישיבת הממשלה השבועית, נשאל ליצמן על הדיווחים (שהוכחשו) שראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מהשר דרעי לבדוק היתכנות להתפשר בנושאי דת ומדינה.

בתקופה כה רגישה, תקופה בה הסיעות החרדיות אינן יודעות לאן דרכן - לאופוזיציה או לבחירות שלישיות, היה ראוי שליצמן יגיב: "ראיתי שהנושא הוכחש, אנחנו בעמדה אחידה, אין לנו את הזכות להתפשר בנושאים שבציפור נפשה של היהדות בארץ ישראל". בדיוק כמו שדרעי התבטא בשבועות האחרונים.

אבל ליצמן בחר לעקוץ את דרעי, להציגו כ'פשרן' של הסיעות החרדיות. "נתניהו לא היה מעז לפנות אלי בבקשה להתגמש בנושאי דת ומדינה", אמר ליצמן. תרגום: אליי ביבי לא מעז לפנות כי הוא יודע שאין סיכוי, אצל דרעי הוא יעז גם יעז, כי שם יש סיכוי למצוא פשרות. במילה אחת: התנשאות.

ליצמן: "נתניהו לא היה מעז לפנות אליי" (צילום: סרוגים)

ובכלל, נראה שבשבועות האחרונים משהו רע עובר על היחסים בין דרעי לליצמן, אולי זה השלום בין דרעי למאיר פרוש שמעיק על ליצמן. (נזכור שליצמן ודרעי ידעו לשמור על יחסי חברות גם בימי הגלות של דרעי, אז ליצמן טרפד חוק שהיה מונע את חזרתו של יו"ר ש"ס לחיים הפוליטיים).

בשבוע שעבר זכה דרעי לשבחים על יוזמתו ל'בחירה ישירה', בחירות שיכריעו בין ראש הממשלה ליו"ר 'כחול לבן'. אפילו נתניהו נתן אור ירוק למהלך, אבל ליצמן, מי שאמור להיות לכאורה שותפו של דרעי, העביר לו מסר על גבי עיתון 'המודיע': "לא נתמוך ביוזמה זו", הוא צוטט.

ובחזרה להתבטאות של ליצמן הבוקר. כאמור, ליצמן הציג את דרעי כסוג של 'פשרן', ש'איתו אפשר לדבר על התגמשות, איתי לא'. כדאי שליצמן יחדד את הזיכרון שלו וייזכר בציטוטים של אריה דרעי מהשבועות האחרונים, שהצהיר: לא נוכל להתפשר בנושאי דת ומדינה.

רק לפני כשבועיים הובאו, כאן ב'כיכר השבת', ציטוטים כל-כך ברורים של אריה דרעי שהצהיר כי לא יסכים לאף פשרה בנושאי דת ומדינה.

וכך צוטט דרעי: "יש דברים שאני לא יכול להתפשר עליהם, אני לא הסמכות שקובעת בנושאי דת ומדינה".

ר' יענקל, כמו שאתה סר למרותו של האדמו"ר מגור, דרעי סר למרותם של ה'מועצת' בראשות ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן. איש אינו מעוניין לעשות השוואות בין החרדיות שלך לחרדיות של דרעי. ה'ועשית ככל אשר יורוך' לרבי מגור הוא בדיוק כמו ה'ועשית ככל אשר יורוך' לגר"ש כהן.

אגב, להזכירך, מי נלחם ב'מתווה הכותל' - אחרי שאושר בשתיקת כלל הנציגים החרדים? אם שכחת, היה זה ראש הישיבה הגר"ש כהן.

בזמנך הפנוי ליצמן, תתכבד נא לבדוק מדוע נציג החסידות בתל אביב, נפתלי לוברט, יושב בקואליציה של העירייה הכי חילונית בישראל. העירייה שרק בשנה החולפת מימנה את חילולי השבת ההמוניים במסגרת ה'אירווזיון', עשרה מיליון שקל בזבזה הקואליציה, בה חבר חסיד גור, על חילולי השבת באותה התקופה. אותה עירייה שסוחפת אחריה עיריות נוספות להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, מכספי העירייה.

ואולי, אולי זו הסיבה שנתניהו לא פנה אליך לבקש פשרות, כי הפשרות כבר קיימות?!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר