החוק הצרפתי הזה יחסוך לכן הרבה כסף על קניית בגדים

אנו תמיד שמחות ללמוד מהצרפתים, שלא לומר, "צחפתים", שיעור באופנה וכעת, נפוץ במדינה השיקית הזו כלל ששווה לאמץ: ללבוש פריט 30 פעמים לפני העברתו הלאה או קניית משהו חדש (אופנה)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הצרפתים ידועים בחושי האופנה המחודדים שלהם, לא מהיום. אנו תמיד שמחות ללמוד מהם דבר או שניים בנושא. כעת, נפוץ ברחבי המדינה טרנד ששווה לאמץ גם במחוזותינו אנו: ללבוש פריט לפחות 30 פעמים לפני שמעבירים אותו הלאה לידיים הבאות או קונים משהו חדש.

למה 30 פעם? על פי הסטטיסטיקה שפורסמה מוקדם יותר השנה באתר "מהפכת האופנה", נשים צרפתיות לובשות כל פריט לבוש לפחות 30 פעמים לפני ששקלו לשדרג אותו או לרכוש משהו חדש (לא ברצף, כמובן!). לשם השוואה, נשים בבריטניה לובשות פריטי לבוש בממוצע 14 פעמים בלבד ואחת מכל עשר נשים אומרת שהיא נפטרת מפריט לאחר שהוצג בחשבונות המדיה החברתית שלה שלוש פעמים. ולמרות שהאמריקאים והישראלים לא נכללו בסטטיסטיקה, אנחנו די בטוחות שלפחות בעניין הזה, בחירותינו זהות לאלו של נשות הממלכה המאוחדת, אם לא גרוע יותר, מבחינת מספר השימושים. הלם.

אנו בהחלט תומכות ברעיון לנצל יותר את תכולת ארון הבגדים שלנו ובמקביל, לעזור לכוכב הלכת (וגם לארנקים שלנו). אז מה גם אתן תוכלו לעשות כדי להתחיל לעשות קניות כמו נערה צרפתית ידידותית לסביבה? יש לנו לפחות שני טיפים בשרוול בכדי להקל עליכן עם תרבות הצריכה הכה מהירה המקומית ולקנות יותר בחכמה ובסטייל:

ראשית

יש לקחת בחשבון את עלות הלבוש. כלל זה מועיל במיוחד אם אתן מתקשות להצדיק את תג המחיר של אובייקט אחד או שניים באיכות גבוהה במיוחד, במקום חמישה או שישה המוצעים במחיר מוזל, אך סופר טרנדיים, שבדרך כלל הייתן קונות בזארה.

אם אתן קונות מעיל גשם אחד ב-300 ש"ח ולובשות אותו רק שש פעמים, המעיל עלה לכן 50 ש"ח עבור כל פעם שבה התהלכתן איתו ברחובות העיר. אבל אם אתן מחליטות להשקיע, נגיד 1,500 ש"ח ולובשות את המעיל 30 פעמים, אתן עדיין משלמות 50 ש"ח עבור כל שימוש, אך ז'קט איכותי הולך להישאר במצב טוב הרבה אחרי 30 לבישות. כלומר, העלות ללבוש צפויה לרדת עוד יותר.

שנית

לפני שאתן קונות פריט לבוש חדש, ללא קשר למחירו, שאלו את עצמכן: "האם אני אלבש את זה לפחות 30 פעמים?" ובאמת, באמת, בכנות, חשבו לאילו מקומות ומטרות אתן מתכננות ללבוש אותו, בכמה דרכים שונות תוכלו להתאים אותו לדברים שכבר יש לכן והאם תחפצו להשתמש בו גם בעוד שלושה חודשים מעכשיו או בעונה הבאה. אם התשובות שלכן אינן משכנעות מספיק וחד משמעיות, או, מנגד, הן ישירות: "לא, סביר להניח שאני אלבש את זה פעמיים לפני שארצה משהו חדש" - ובכן, אז אתן יודעות מה לעשות - התרחקו מהסוודר החמוד, אבל הזמני הזה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית