סערת הרישום

האב מכה על חטא: "רצחתי את הבן שלי"

סערת הרישום המוקדם לישיבות הקטנות, שנחשפה ב'כיכר השבת', מעוררת סערה רבה בעיר מודיעין עילית. אב לבחור שנשר במכתב נרגש מאשים בכך את הרישום המוקדם (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום:נתי שוחט - פלאש 90)

סערת הרישום המוקדם לישיבות הקטנות, שנחשפה ב'כיכר השבת' בתחילת השבוע, מעוררת סערה רבה בעיר מודיעין עילית. הרישום של ילדי כיתות ח' לישיבות קטנות התפוצץ חצי שנה לפני הזמן, וזאת למרות המאמצים של רבני העיר.

המקומון "עניין שבועי" מפרסם השבוע מכתבים של הורים נגד הרישום המוקדם, כאשר אחד ההורים מאשים כי בנו הדרדר ויצא לתרבות רעה בגלל הרישום המוקדם. האב מאשים את עצמו שמתוך דאגה לכך שבנו יתקבל לישיבה טובה הוא גרם לפיצוץ הרישום המוקדם לפני כמה שנים, בנו הדרדר מאז ועזב את עולם הישיבות.

העיתון פרסם את המכתב תחת הכותרת "מספד מר" וציין את תאריך פיצוץ הרישום כיום בו הילד נרצח כביכול ל"ע. העיתון מציין כי הדברים היו לעיני המרא דאתרא של העיר הגאון רבי מאיר קסלר.

"כאבא לבן שהיה אמור להיות כעת בן ישיבה", הוא כותב, "אני רוצה להעלות במקצת את תחושותיי על הרישום המוקדם, כפי שמובן מהפתיחה הבן שלי כבר לא בחור ישיבה, ואת הכאב, ייסורי הנפש אין שום מקלדת שיכולה להכיל - לא עלינו ולא על אף אחד מעם ישראל, לא האריך בזה כי לא כאן המקום ולא זו העת".

האב ממשיך וכותב: "אני רוצה להעלות השערה לבדיקה עצמית שערכתי אני לא יכול לדווח על נתונים מדוייקים או על מגמה ברורה אבל זו התחושה שקיבלתי, אני מכיר חלק (כנראה קטן...) מבין החברים של הבן שלי, כמעט כולם פרי גידול של העיר היפה והאיכותית שלנו, בנים למשפחות טובות ויפות שכל הרקע לגדול כ'בן עליה' ניתן להם, חום ואהבה אכפתיות ושמחת חיים וכל מה שהמרצים המדופלמים אומרים לתת.

"מהבדיקה שערכתי, ושוב ללא אחריות מדוקדקת, כל שנתון שבו הרישום היה מוקדם יותר אחוז הנושרים גדול יותר, אני יודע שיתכן שאני טועה אבל אחרי שקראתי את המאמר שכתבתם במשנתו של הגרש"ז אולמן זצ"ל בסוגיית הרישום כיצד העמיד בחדות את האסון הרוחני שהדברים משפיעים על ילדינו, אני יודע שהסיכויים שאני טועה קטנים ביותר. כשאני חושב על זה אני לא יכול שלא להתפוצץ כי אני 'רצחתי' רוחנית את בני שהשם יחזיר אותו אותו בתשובה שלמה, כי דאגתי לו היה אכפת לי ממנו, שיהיה בישיבה ברמה הגבוהה שלו, חשבתי שהרישום מתפוצץ ואני ישאר מאחור ביחד איתו כמובן".

בהמשך כותב האב: "אני לא חושב שאני כזה איש חשוב שאני יכול לקשור לעצמי את הכתר של 'אני פוצצתי את הרישום' באותה שנה אבל כאשר זה הבן שלי ואני לא יתאר איך הוא נראה בבית או בחוץ. אני לא יכול שלא להכניס גם את זה בתוך מערבולת רגשות האשם שחווים הורים במצבי".

האב מתוודה: "דאגתי מאוד לבן שלי שיסתדר בישיבה טובה אך מתחת למעטה הזה דאגתי קצת אולי הרבה מידי, לשם של המשפחה היפה שהקמתי, המעמד החברתי שלי ושל בני ביתי וכל מיני מחשבות כאלה של מה יאמרו, ומה יחשבו ומה יגידו, קיבלתי את זה בפרצוף כי היום האנשים נדים לי מאחורי הגב.

"אני לא איש חינוך ואפילו לא חצי מזה, אני לא יכול להצביע למה רישום מוקדם הביא לעיר שלנו עוד ועוד פר(ח)חים מתוקים כאלה אני גם לא מתיימר להבין את מה שעבר על הבן שלי ועל חברים שלו באותה כיתה אחת שבה מיד בתחילת השנה הוא היה מסודר בישיבה, ואחר כך הוא התחיל להחליק לאט לאט אבל בטוח - אל המקומות האפלים שהוא שרוי בהם כיום".

האב מסיים בקריאה נרגשת להורים: "תרחמו על הבן שלכם אל תתנו יד לרישום מוקדם, אל תסייעו במישרין ובעקיפין לכל מיני פעולות כאלה ואחרות שחותרים תחת אושיות השלווה הנפשית של הבית שלכם והגדילה הרוחנית של הבן שלכם, אל תדאגו לו עכשיו לישיבה כדי שלא יגיע חלילה אל עברי פי פחת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר