באולפן 'כיכר'

איילת שקד: "החרדים ואיווט צריכים למצוא את דרך המלך"

על הסכנה הלאומית שבהקמת ממשלת מיעוט; הניסיונות לתווך בין החרדים לאביגדור ליברמן; הזעם של אריה דרעי והמינוי של עמיתה נפתלי בנט לשר הביטחון • ח"כ שקד - באולפן 'כיכר' • צפו (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

עד יום רביעי בחצות הלילה, מחרתיים, יצטרך יו"ר כחול לבן בני גנץ להודיע האם עלה בידו להרכיב ממשלה. אם לא, המנדט שניתן לו חוזר אוטומטית לרשות נשיא המדינה ראובן ריבלין.

האפשרות המדוברת היותר במערכת הפוליטית, נגדה פועל ראש הממשלה בנימין נתניהו, הינה הקמת 'ממשלת מיעוט' בראשות כחול לבן ובעזרה כזו או אחרת של ישראל ביתנו והרשימה הערבית המשותפת.

אלא שיו"ר 'הימין החדש', ח"כ איילת שקד, אינה חוששת מאפשרות שכזו - כך מתברר מראיון שהעניקה ל'כיכר השבת' - שלדעתה כלל לא תתממש.

בימים אלו עסוקה שקד בניסיון למנוע הליכה לבחירות שלישיות, באמצעות הקמת ממשלת ימין-חרדים, לצד יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן. הליכה לבחירות שלישיות, היא אומרת, יכולה להוביל לקריסת הימין.

"ההערכה שלי, היא שלא תקום ממשלת מיעוט", פותחת איילת שקד את הראיון, באולפן 'כיכר השבת', ותוקפת: "זה מעשה שלא ייעשה. אנשים שקוראים לעצמם ציונים, יקימו ממשלה שתישען על הרשימה המשותפת? הם יהיו נתונים כל הזמן לסחיטה של הערבים; שלא לדבר על זה שהממשלה הזו מסוכנת גם ברמה הלאומית".

ח"כ איילת שקד באולפן 'כיכר השבת'

שקד ממהרת לדבר על הפתרון שלדעתה ימנע בחירות שלישיות: "אני אומרת תמיד לאביגדור ליברמן ולחרדים: תמצאו את המכנה המשותף. ישבנו בממשלות ביחד הרבה מאוד שנים, עבדנו ביחד בצורה מאוד טובה, ואין סיבה לא להמשיך בזה - אם כל צד יידע לא לוותר על ציפור הנפש שלו, אבל כן להתפשר איפה שאפשר".

את רואה סיכוי שהחרדים וליברמן ישתפו פעולה?

"חשבת שבנט יהיה שר הביטחון? בפוליטיקה הכל אפשרי, זה מה שאני אומרת. איווט ליברמן והחרדים ישבו הרבה ביחד, בפוליטיקה הרבה פעמים עושים קמפיין ואומרים דברים מגעילים, ואחר כך עובדים ביחד. לכן, בפוליטיקה אין דבר כזה לא אפשרי. אם יש סיכוי הכי קטן - צריך לעשות הכל".

שקד מוסיפה: "אני לא נכנסת לפרטים בתקשורת. על הפרטים צריך לדון בשקט. אני לא חושבת שזה בלתי אפשרי. אני חושבת שצריך ב-21 יום לשאוף להקים ממשלת אחדות או ממשלת ימין".

ח"כ איילת שקד באולפן 'כיכר השבת'

יו"ר הימין החדש זועמת על המחלוקות בחוק הגיוס: "להידרדר למערכת בחירות שלישית בגלל ויכוח האם יעדי הגיוס יהיו בהחלטת ממשלה או בחקיקה ראשית, זה לזלזל בציבור ולזלזל במדינה. הביקורת שלי פה היא על כולם. צריך לדעת לפתור את זה. זו לא סוגיה שצריכה להוביל אותנו לבחירות".

היא אף מזהירה: "אנחנו, גם אני וגם החרדים, צריכים לעשות כל מה שאפשר בכדי לנסות ולמנוע מערכת בחירות שלישית, בה גוש הימין יינזק. יש עלינו אחריות לא לדרדר את המדינה לבחירות שלישיות. אנחנו יכולים להוביל לבחירות, ונמצא את עצמנו בממשלת שמאל. החרדים וליברמן צריכים למצוא את דרך המלך".

"אני בהחלט קוראת להנהגה החרדית: תגלו מנהיגות, תגלו אחריות. עשו מה שאפשר, בלי לוותר על ציפור הנפש", מוסיפה שקד.

אריה דרעי זעם על זה שאת הולכת לתקשורת וקוראת לו ולהתפשר בנושאי דת ומדינה

"הייתה לי שיחה עם אריה דרעי, אבל אני לא אדבר על מה שאנחנו אומרים בשיחות סגורות. אני מנסה לעשות כל מה שאני חושבת שנכון, על מנת שתקום ממשלה. אני לא מתכוונת להיכנס לזה (לזעם של דרעי. י-כ) בראיון".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר