הפלונטר הפוליטי

הישורת האחרונה: נתניהו וליברמן ייפגשו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן ייפגשו הבוקר לדון במגעים להקמת ממשלת אחדות • נתניהו יעדכן על השיחות עם ראשי הסיעות החרדיות (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו וליברמן, ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

אם לא יקרה הבלתי צפוי, יו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ צפוי להודיע מחר (רביעי), בחצות לילה, לנשיא המדינה ראובן ריבלין כי לא עלתה בידו להרכיב ממשלה ולמעשה להחזיר את המנדט לנשיא.

במערכת הפוליטית מעריכים כי גנץ לא ירכיב ממשלת מיעוט בתמיכת הסיעות הערביות, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין חושש מהצעד שיכול להוציאו מהבית ברחוב בלפור בירושלים.

בשעה 09:00 צפוי ראש הממשלה לפגוש את יו"ר 'ישראל ביתנו' ולדון עמו בניסיונות להרכיב ממשלת אחדות. בימים האחרונים מדווחים בכירים ב'ליכוד' כי יש התקרבות בין איווט לנתניהו, מה שמעלה תקווה שלבסוף תורכב ממשלה, אך הדרך עדיין ארוכה ובעלת סיכויים נמוכים.

במהלך הפגישה צפוי נתניהו לעדכן את ליברמן על השיחות שקיים אמש עם ראשי הסיעות החרדיות אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני. אחד מראשי הסיעות שהשתתף בפגישה אמר בסיומה כי: "אין פריצת דרך".

צוות המשא ומתן של 'הליכוד' צפוי לפגוש היום את נשיא המדינה ראובן ריבלין וימסור עדכון על המשא ומתן התקוע עם 'כחול לבן'.

כזכור, ליברמן התבטא אמש בישיבת הסיעה השבועית במשכן הכנסת כי: "אמרנו את זה מהיום הראשון של מערכת הבחירות האחרונה, ואנחנו אומרים גם היום: ממשלת אחדות לאומית. לא צריך לחפש מתחת לפנס. אין כוונות אחרות. ברור שזה לא מסיבות אידיאולוגיות אלא פרקטיות. כל ממשלה אחרת תתקשה לתפקד. זה יהפוך למסע הישרדות משבוע לשבוע. כל הצבעה בוועדות הכנסת תהפוך לאתגר בלתי רגיל".

"אין לנו אינטרס אישי להיות חברים בממשלה", הבהיר יו"ר 'ישראל ביתנו': "לא משנה אם זה נתניהו או גנץ. שני הצדדים מציעים לנו חצי המלכות ותוספת 10%. מבחינת מדינת ישראל, כל ממשלה צרה היא אסון. אנחנו עובדים קשה. אתמול סיימתי ב-3:00 בבוקר את כל המפגשים עם נציגי הקואליציה והאופוזיציה. אם עד יום רביעי ב-12:00 לא נגיע לחתום על הסכם קואליציוני - אז כל אחד לנפשו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר