לקראת תום ה'מנדט'

פרסום ראשון: החרדים הראו נכונות לפשרה ב"נושאי ליבה"

כיממה וחצי לפני שפג המנדט שניתן לבני גנץ לנסות ולהרכיב ממשלה, נפגשים צוותי המו"מ של כחול לבן והליכוד • במקביל, המפלגות החרדיות דנו ברצינות על נוסחאות פשרה ב'דת ומדינה' (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"א בחשוון תש"פ | 19.11.19
גפני, דרעי וליצמן (צילום: אלכס קולמויסקי, יעקב כהן ויונתן זינדל - פלאש 90)

בשעה זו (שלישי) נערכת פגישה בין צוותי המו"מ של הליכוד ו'כחול לבן', כפגישה מקדימה לפגישת ראש הממשלה נתניהו והנשיא ריבלין, ושרי וח"כי הליכוד קיבלו את הוראת היו"ר נתניהו שלא להתראיין בנושא עד לאחר הפגישה שנקבעה להערב עם גנץ.

בשיחה עם 'כיכר השבת' מביע גורם חרדי בכיר את חששו כי מאחורי הקלעים נרקמת לה ממשלת אחדות, כאשר המפלגות החרדיות יישארו בחוץ ובהמשך יקבלו מסר כי יצטרפו בהמשך לכל קואליציה שתקום.

במקביל, ל'כיכר השבת' נודע, כי ראשי המפלגות החרדיות הראו נכונות להתפשר, באופן חלקי - גם בנושאי הליבה של 'דת ומדינה' - זאת כיממה וחצי לפני פקיעת ה'מנדט' להרכבת ממשלה, שנמצא כעת בידי גנץ.

כך, לדוגמה, באשר ל'חוק הגיוס', מתברר כי גם באגודת ישראל הציגו נכונות לקבל את 'מתווה אטיאס', לו התנגדו בעבר - דיווח שבוודאי יוכחש על ידם.

עם זאת, בכיר חרדי אומר בשיחה ל'כיכר השבת': "למרות שליברמן והליכוד מראים רצינות, הרי שאפסו הסיכויים לממשלה בה גם אנחנו וגם ליברמן חברים, בגלל פערים מדי גדולים בין הצדדים, והעקרונות בהם הנחו אותנו גדולי ישראל".

עוד נודע, כי כל הסיעות המרכיבות את יהדות התורה, כמו גם תנועת ש"ס, באות מאוחדות למשא ומתן המתקדם. "אף אחד לא יהיה ה'גוי של שבת' של השני", מסביר אחד מראשיהן, זאת כדי לשלול אופציה של פיצול פנימי והצטרפות חלקית לקואליציה עם ליברמן.

יצוין, כי בקרב ראשי המפלגות החרדיות קיים זעם רב על ח"כ מיקי זוהר ובכירים נוספים בליכוד ובמפלגות הימין, שהביאו הצעות פשרה בין ליברמן לבין החרדים, הכוללות פתרונות בנושאי דת ומדינה. אחד מהם, יו"ר ש"ס השר דרעי, ניהל אתמול שיחה קשה בנושא עם זוהר, כפי שנקלט במצלמת 'כיכר השבת'. ח"כ חרדי אחר זעם על זוהר, ונשמע נוזף בו: "מה אתם מכניסים לו רעיונות לראש?!".

השיחה הקשה בין דרעי לזוהר (צילום: אבי רבינא, כיכר השבת)

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו קיים היום שיחה עם ראשי המפלגות שב'בלוק הימין', כולל החרדיות, והבהיר כי קיים ניסיון להביא את ליברמן לממשלה תוך שהוא מסתפק בשמירה על הסטטוס קוו.

כאמור, בצהרים זימן נתניהו את יו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ לפגישה בארבע עיניים במשרד ראש הממשלה בירושלים. הפגישה תיערך הערב, בשעה 22:00. גורמים פוליטיים מעריכים, כי הפגישה בין השניים היא עוד ניסיון של הרגע האחרון להביא לממשלת אחדות בין כחול לבן לליכוד.

כמו כן, הערב צפויה להיערך פגישה בין ראש הממשלה לבין נשיא המדינה ראובן ריבלין, יחד עם צוותי המו"מ של הליכוד, במשכן הנשיא בירושלים.

מוקדם יותר היום נערכה שיחת ועידה בין נתניהו לבין ראשי המפלגות החרדיות, בה עודכנו השלושה - דרעי, ליצמן וגפני - על פגישתו הבוקר עם ליברמן.

לאור התחממות היחסים, המדווחת, בין ליברמן לנתניהו, נראה כי מרתון הפגישות ביממה הקרובה עשוי להוליד תוצאות, עוד קודם תום המנדט שניתן לבני גנץ להרכיב ממשלה, שיחול מחר בחצות הלילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר