פרסום ראשון

המנהלים חוששים: גל הביקורות בישיבות חוזר? 

מנהלי ישיבות הביעו בימים האחרונים חשש מפני גל ביקורות כפי שהיה במהלך הקיץ האחרון - אז חלק גדול מהישיבות לא הצליחו לעבור את הביקורת הקפדנית של משרד החינוך (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
בחורי ישיבה, אילוסטרציה (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)

מנהלי הישיבות ברחברי הארץ חוששים מגל ביקורות בהיכלי הישיבות בימים הקרובים - כך נודע הערב (שלישי) ל'כיכר השבת'.

כזכור, בקיץ האחרון הגיעו אנשי משרד החינוך למאות ישיבות ברחבי הארץ לביקורות, חלק מהישיבות שלא עברו את הביקורת בגלל שמספר רב של בחורים היו חסרים - קיבלו קנסות ו/או הזדמנות לביקורת חוזרת.

משעות הבוקר (שלישי) יש חשש בקרב מנהלי הישיבות כי גל הביקורות חוזר, והחשש שהם יערכו שוב ביקורות בו זמנית תוך כמה שבועות במאות ישיבות בארץ.

באחת הישיבות הוציאו מהנהלת הישיבה הודעה מוקלטת לבחורים שלא לפספס שום סדר מסדרי הישיבה בימים אלו.

החשש התעורר לאחר שפקחים הגיעו היום לכוללים ברחוב יהודה המכבי ואלפנדרי בירושלים, וכן ביקרו בישיבת גור בקרית הרי"מ לוין בתל אביב. מדובר בישיבות וכוללים בהם כבר ביקרו הפקחים בסוף הקיץ.

כזכור, הדרמה הגדולה התרחשה בקיץ בישיבת כנסת יחזקאל באלעד, שנכשלה פעמיים בביקורות, וגם לאחר הביקורת השלישית היה חשש שיפסלו להם את התקציב.

כזכור, וכפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', הביקורת הראשונה שנערכה בישיבה נכשלה, בעיקר לאור העובדה שהיא נערכה ביום ראשון שאחרי שבת חופשה, ובחורים רבים נעדרו.

הביקורת השנייה, כך לטענת הבחורים, הייתה קשה מידי והפקחים הגיעו עם מצלמות וחסמו את הכניסות לישיבה. גם בביקורת זו - נכשלו ולו הצליחו.

כאשר הגיעו לביקורת שלישית, נכחו די בחורים בישיבה, אך לטענת הפקחים, כמה מהם הגיעו לאחר תחילת הביקורת. לכן, נערך התייעצות האם לפסול סופית את הישיבה ולשלול ממנה את התקציב. בסופו של דבר, הגיעו למחרת הפקחים שוב, והפעם עברו את הביקורת בהצלחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר