יממה דרמטית

הלילה בחצות יפקע המנדט של ח"כ בני גנץ

בחצות לילה יצטרך ח"כ בני גנץ להודיע לנשיא המדינה ריבלין האם הצליח להרכיב ממשלה או להחזיר את המנדט מה שיוביל ל-21 יום שצפויים לגרור את ישראל לבחירות שלישיות (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ בני גנץ (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בחצות לילה (רביעי) יצטרך בני גנץ, יו"ר 'כחול לבן', להודיע לנשיא המדינה ראובן ריבלין האם הצליח להרכיב ממשלה או להחזיר את המנדט מה שיוביל ל-21 יום שצפויים לגרור את ישראל לבחירות שלישיות.

במערכת הפוליטית מעריכים כי גנץ לא צפוי להציג ממשלה צרה הנשענת על הרשימה הערבית המשותפת, מה שיוביל להארכה של 21 יום בהם המועמד שישיג רוב של לפחות 61 תומכים - הוא זה שירכיב את הממשלה הבאה. בתום המועד, במידה ואף ח"כ לא הצליח להשיג את הרוב, הכנסת מתפזרת ומדינת ישראל הולכת לבחירות שלישיות, בתוך שנה אחת בלבד.

אפשרות נוספת העומדת על הפרק היא שגנץ ייפרד מיאיר לפיד ויצטרף רק עם סיעתו, 'חוסן לישראל', לממשלה בראשות נתניהו. במצב כזה, הוא יזכה לרוטציה על ראשות הממשלה למרות שלא מגיע עם לכ בלוק ה-32 מנדטים של 'כחול לבן'.

קראו עוד:

יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן צפוי לכנס בשעה 13:00 את סיעתו, שם ימסור הצהרה לתקשורת. ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא לליברמן: "לצערי, אמש בשיחתנו סרב בני גנץ לקבל את התנאי שהציב אביגדור ליברמן - קבלת מתווה הנשיא לפיו אני כראש ממשלה מכהן יהיה ראשון ברוטציה על ראשות הממשלה.

"ליברמן אמר שילך עם הצד שלא יסרב. עכשיו נותר רק לראות אם אביגדור ליברמן יעמוד בהתחייבויותו".

אמש נפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר 'כחול לבן' בני גנץ, אך השניים לא הצליחו להגיע להסכמות ותקפו האחד את השני. נתניהו אף הודיע כי הורה לח"כ חיים כץ להיערך לבחירות ולבטל את הבחירות הפנימיות ב'ליכוד'.

לדברי נתניהו: "לצערי הבנתי היום בפגישה עם גנץ שהוא דוחה את מתווה הנשיא ומתעלם מרצון רוב העם שנקים יחד ממשלת אחדות לאומית רחבה. גנץ מתכוון להקים ממשלת מיעוט שנשענת על הימנעותם של הרשימה הערבית המשותפת".

מנגד, בני גנץ טען: "בפתח הפגישה חזרתי ואמרתי, כפי שאמרתי מאז כניסתי לשדה הפוליטי, כי לישראל דרושה ממשלת אחדות רחבה וליברלית שתורכב בראש ובראשונה משתי המפלגות הגדולות בהובלת כחול לבן שניצחה בבחירות".

לדבריו: "ממשלה שקווי היסוד שלה יקבעו על בסיס המפלגות הגדולות ולכן לא ניתן לבנות אותה על בסיס בלוק סקטוריאלי כזה או אחר".

"בחירות בפעם השלישית הן דבר רע", הוסיף גנץ: "אבל לא ניתן לוותר על עקרונות יסוד וערכים בסיסיים. נמשיך לעשות כל מאמץ ולהפוך כל אבן על מנת לנסות ולהגיע להבנות ולהקים ממשלה גם בתקופה שנותרה, בכדי למנוע בחירות יקרות ומיותרות המנוגדות לרצון אזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר