"דרך ישרה"

נדה כח • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת נדה כח', רביעי, כב' חשוון תש"פ, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף כח

*טומאה ביציאת יד. *טומטום ואנדרוגינוס.

א. טומאת לידה ביציאת יד 1. המפלת יד או רגל חתוכה טמאה ולא חוששין שבאה מגוף אטום שטהור, לר''ח אין נותנים לה ימי טוהר שמא הרחיקה לידתה, וה''ה המפלת שאינה יודעת מה הפילה אין לה ימי טוהר ולא אמרינן תשב גם לנדה כיון שמביאה קרבן לידה ונאכל. 2. הוציא העובר את ידו והחזירה אמו טמאה שנאמר ויהי בלדתה ויתן יד ש''מ דנקרא לידה, ואמרינן שלא נותנים לה ימי טוהר עד שיצא כולו, ואינה חוששת לכל דבר זהו רק מדאורייתא אבל מדרבנן חוששת וקרא אסמכתא.

ב. דיני טומטום ואנדרוגינוס 1. המפלת טומטום או אנדרוגינוס תשב לזכר ולנקיבה, וכן בהפילה יחד עם זכר ולא אמרינן דתרוייהו זכרים, וביחד עם נקיבה תשב לנקיבה בלבד. 2. ראו לובן או אודם אין חייבין על ביאת מקדש ולא שורפין תרומה, ואם ראו לובן ואודם יחד שורפין תרומה ואין חייבין על ביאת מקדש, לרב שנאמר זכר או נקיבה למעטם מטומאה שיוצאת מגופם, או רק לר''א דבעי שידע האם נטמאו בשרץ או בנבילה ולעולם לר''ע חייב, ולרב קרא דתרומה אתי למעינות המצורע וקרא דמקדש למעט כלי חרס.

שאלות לחזרה ושינון

א. טומאת לידה ביציאת יד (2)

ב. דיני טומטום ואנדרוגינוס (2)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר