"בגדו בנו"

הורי החיילים לח"כים החרדים: "בנינו מופקרים"

מדוע כשחיילים מותקפים בשכונה חרדית, קמה קול זעקה גדולה, ואילו כאשר חיילים מותקפים על ידי בדואים ונאלצים להגן על עצמם, הם מואשמים?, שואלים ההורים במכתב (ארץ)

חייל הנח"ל החרדי. ארכיון (צילום: בוגרי הנח"ל החרדי ודו"צ)

הורי החיילים שבניהם נאשמים בגין מעורבותם במאבק עם הבדואים בתחנת דלק בצפון הארץ, שיגרו מכתב לחברי הכנסת יעקב מרגי, מיכאל מלכיאלי וינון אזולאי מש"ס.

בפתחי המכתב הם מזכירים כי בניהם נמקים כבר שבעה חודשים בכלא הצבאי. "יש אצל כל ההורים תחושה קשה ביותר. בנינו פשוט מופקרים. נתנו אמון במערכת ותמכנו בתום לב בבנינו שהלכו לסכן עצמם, בלוחמה מול הטרור ביו"ש. וכעת הם נאזקו ונכלאו כפושעים".

"אנו משפחות חרדיות נורמטיביות שאינן רגילות במאבקים מול המערכת המשפטית המשומנת, הממומנת מכספי המיסים שלנו – ופועלת נגדנו. אמהות ואבות נשחקים בדיונים בבית הדין שעושה הכל כדי להפליל את בנינו בתחילת דרכם בחיים, נאלצים לשלם עשרות אלפי ש"ח לעורכי דין, ואין מושיע".

ההורים שואלים: "מדוע כשחיילים מותקפים - מילולית בלבד, ואנו מסתייגים מכך – בשכונה חרדית, קמה קול זעקה גדולה, וכוחות יס"מ מגיעים במהירות לחלצם, ולא חוסכים את שבטם מהציבור הנוכח, גם אם אינו מעורב. עד זוב דם. ואילו כאן חיילים שזיהו סכנה מבני מיעוטים, [לא היתה פגיעה פיזית קשה] נשלחים לכלא?!".

"ואגב, היו בצבא קטטות המוניות בין חיילים [דובדבן, אגוז, לא מנצח יהודה], עם פציעות קשות, והם טופלו משמעתית בלבד. פנינו לרמטכ"ל אביב כוכבי וביקשנו שיטפל בפרשה הזו בשיפוט משמעתי-פיקודי, אך לא קיבלנו כלל תשובה".

לטענתם, "חיילי נצח יהודה מצטיינים באמונה דתית יוקדת+אהבת העם+קרביות, ושילוב זה כנראה לא רצוי מבחינת הממסד הצבאי. נראה שיש מגמה להוציא מהצבא כל גורם דתי או ימני מדי, שמתנגד לשירות המעורב וכו'. בהתאם למגמה הכללית בישראל כיום – נגד הדתה, שבת, מתנחלים, חרדים וכו'".

"קראתי כמאה וחמישים דפים של חומרי החקירה, העדויות והפרוטוקולים, ראיתי את הסרטונים, וניתחתי עובדתית את האישומים אחד לאחד - ואני מעיד שהם מופרכים ומגוחכים".

""איומים", "תקיפה בנסיבות מחמירות", "תקיפה בצוותא", "תקיפה הגורמת לחבלה", "שימוש בלתי חוקי בנשק", "שיבוש הליכי חקירה" - אתה קורא וחושב שמדובר בכנופיית פשע, ולא בחיילי צה"ל שביטחונם של נשים ותינוקות בשומרון הופקד בידיהם".

ההורים הוסיפו, "חלק מההורים כבר נכנעו וחתמו על עסקת טיעון, כי הבנים סובלים כבר חודש (!) בכלא. ראינו את הסבל בעיניים שלהם. אבל אין הצדקה לעונש! הבנים לא עשו משהו שמצדיק עונש כזה כלל".

לסיום כתבו לחברי הכנסת של ש"ס: "אנו מודים לכם על עזרתכם עד כה, ומבקשים מכם לפעול עוד כדי שפרשה זו תטופל בצורה הוגנת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר