יותר ממיליארד ש"ח

חברת החשמל הצליחה להגדיל את הרווח שלה

חברת החשמל הצליחה להגיע השנה לרווח אדיר של כמיליארד וחצי ש"ח, גידול של יותר מחמישה אחוז - מהשנה שעברה. • מסתמן: מחירי החשמל יירדו בעוד כחודש (כלכלה)

אילוסטרציה (צילום: Roni Schutzer/Flash 90)

חברת החשמל רמה שנה מוצלחת מבחינתה, בשנה האחרונה, לאחר שהצליחה להגדיל את הרווח שלה מהצרכנים בסכומים אדירים. בתוך כך, חברת החשמל עשויה להוריד מחירים בתחילת השנה האזרחית הקרובה.

חברת החשמל מפרסמת הערב (רביעי), כי היא סיימה את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2019 ברווח של 1.45 מיליארדי ש"ח, לעומת הרווח שלה בשנה שעברה שעמד על סך 1.2 מיליארדי ש"ח.

על פי הדיווח של החברה, הרווח נובע בעיקר משל הסיבה של עליית מחירי החשמל בראשית שנת 2019.

סך כל הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2019 עמדו על סך של כ-19.1 מיליארד ש"ח לעומת סך של כ-18.1 מיליארד ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ 5.6% .

יחד עם הרווח הנאה של החברה, עדיין יש לה חוב הפיננסי שמסתכם בסך 38 מיליארדי ש"ח.

החוב כולל גידול חד פעמי חשבונאי בלבד מיישום לראשונה של תקן חשבונאות בינלאומי IFRS16 בסך של כ-1 מיליארד ש"ח., לעומת החוב הפיננסי שהיה קיים ליום 31 בדצמבר 2018 בסך 38 מיליארדי ש"ח . אילולא גידול זה הייתה ירידה של כ-1 מיליארד ש"ח בחוב בתקופה זו.

קיטון הוצאות הריבית הינו בהמשך למגמה מתמשכת בשנים האחרונות. הראשונים של 2019 היו בסך כ-1 מיליארד ש"ח , ירידה של כ-27% מתקופה מקבילה אשתקד ב-2018 , בה הוצאות הריבית היו בסך 1.4 מיליארדי ש"ח.

קיטון זה נובע, כתוצאה מירידה בחוב הפיננסי ומירידה בשיעור הריבית הממוצעת לגיוס החוב, מהשפעת הסדר הנכסים ומקיטון בהוצאות המימון בשל ירידת המדד ובשל שערוך עסקאות ההגנה, כתוצאה משינויים בעקומי הריבית להיוון.

רווחי החברה לתשעת החודשים הראשונים של שנת 2018 גדלו בעקבות אירועים חד פעמיים שהעיקרי שבהם לאחר השפעת המס היה חתימת החברה על הסכם מול המדינה , רשות מקרקעי ישראל ועיריית תל אביב להסדרת נכסיה , אשר הביא לרווח חד פעמי בסך של 2.4 מיליארדי שקל, שנכנסו ישר לכיסיה של החברה..

ההון של החברה לסוף השנה הנוכחית עומד על סך של כ 24.7 מיליארד שקל. לעומת שנה שעברה שההון של החברה עמד על סך 24.8 מיליארד ש"ח .

בתחילת השבוע, פרסם הרגולוטור האחראי על כלל יצרני החשמל את השימוע הרשמי לו הוא עושה לחברת החשמל - ולפי זה מסתמן ירידה של קרוב לארבעה אחוז.

כזכור, בתחילת שנת 2019 עלה מחיר החשמל בכ2.4%, במידה ואכן השימוע יישאר בעינו החשמל הביתי יוזל בכ-4% ובמספרים זה אומר; שקילוואט יעלה לצרכן 53 אגורות, 2 אגורות פחות מהמחיר היום.

ההוזלה הזו, תוביל ככל הנראה גם להוזלה במחירי המים מכיוון שמחיר המים מורכב מהעלות הגבוהה שמתקני ההתפלה צורכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר