בדרך לבחירות נוספות?

גנץ החזיר את המנדט והאשים את ה'בלוק' שהקים נתניהו

הדרמה במערכת הפוליטית: יו"ר כחול לבן טלפן הערב לרובי ריבלין, והודיע כי הוא לא הצליח להרכיב ממשלה בפרק הזמן שניתן לו. "אמשיך לעשות כל מאמץ בכדי להרכיב ממשלה טובה", אמר (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש ואהרון קרון, פלאש 90)

הדרמה הפוליטית: יו"ר "כחול לבן" ח"כ בני גנץ טלפן לנשיא המדינה רובי ריבלין והודיע לו כי לא הצליח להרכיב ממשלה ב-28 יום שניתנו לו.

גנץ החזיר את המנדט ארבע שעות קודם השעה הרשמית בה היה אמור לפקוע הזמן שניתן לו על ידי נשיא המדינה להרכיב ממשלה.

בהודעת המפלגה נאמר כי "יו"ר כחול לבן בני גנץ שוחח עם נשיא המדינה, לו כי לא עלה בידו להרכיב ממשלה. גנץ אמר לנשיא כי הוא מחויב גם ב-21 הימים שנותרו להמשיך ולעשות כל מאמץ בכדי להרכיב ממשלה טובה לאזרחי ישראל. גנץ הודה לנשיא על הסיוע בתהליך וביקש להמשיך ולהיעזר בו גם בהמשך הדרך".

בנאום שנשא גנץ לאחר החזרת המנדט, תקף את נתניהו: "ראש המפלגה שהפסיד מולי בבחירות במקום לנהל מו"מ ענייני, בתגובה קיבלתי ממנו וממקורביו סרטוני נאצה ודברים ילדותיים שלא מתאימים למוסר היהודי שהם חלק ממנת רעל יומי שמוזרקת לחברה הישראלית יום יום".

"היה עליו להפנים שתוצאות הבחירות מחייבות אותו לנהל משא ומתן ישיר ללא בלוקים וניסיונות הפרדה. זהו ניסיון בוטה להתעלם מהחלטתו של הבוחר הדמוקרטי, רוב העם בחר להחליש את הכוח של הקיצוניים ורוב העם בחר ללכת בדרך שונה מזו שהנהיג נתניהו".

גנץ המשיך: "הקמת ממשלה היא לא רק משימה טכנית לחיבור אצבעות לרוב, אלא שליחות מוסרית והיסטורית. כלי להגשמת צרכים אישיים. ב- 28 יום הפכתי כל אבן וסילקתי כל גרגר חול בניסיון להרכיב ממשלה, במטרה להביא מנהיגות של מוסר וערכים- מנהיגות שנשכחה".

"מול האבנים שהפכתי ניצב בלוק המתעקש לראות את טובתו האישית של אדם אחד לפני טובתם של אנשים השוכבים במסדרונות. הוצבה חומת מפסידים המתעקשים למנוע ממשלה".

"ישראל חשובה וחזקה ממך נתניהו, בחירת אזרחי ישראל חזקה מכל בלוק וגדר פוליטית. גם לסבלנות שלנו ולזריעת השנאה יש גבול נותרו 21 ימים כדי לממש את ההכרעה הדמוקרטית, נתניהו המדינה לא שלך ולא שלי אלא של אזרחיה".

בהמשך דבריו הזים את השמועות על פירוק כחול לבן: "יאיר (לפיד) חבר טוב בעל ניסיון פוליטי. אנחנו לא מתפרקים".

הצהריים (רביעי) קרא ראש הממשלה נתניהו לבני גנץ להיפגש ולנסות להגיע לאחדות בזמן הקצר שנותר. עוד אמר בכינוס סיעות גוש הימין בכנסת "אני רוצה להודות לאביגדור ליברמן שהסיר את הרעיון של ממשלת מיעוט".

הוא הוסיף "מה שצריך עכשיו זה לא עוד בחירות, אלא ממשלת אחדות. תשתחרר מהווטו של לפיד, מה הוא מהלך קסמים עליך? בוא לממשלת אחדות", אמר נתניהו בכינוס ראשי גוש הימין".

במערכת הפוליטית מעריכים כי ישראל תלך לבחירות בעוד שלושה שבועות, בתום 21 הימים האחרונים בהם כל אחד מבין 120 הח"כים יוכלו להרכיב ממשלה במידה וישיגו 61 חתימות.

בערוץ 12 דווח הערב כי בני גנץ מתח ביקורת קשה על חברים במפלגתו: "בגלל יועז (הנדל) וצביקה (האוזר) אני לא ראש ממשלה ובגלל לפיד ירד הסיכוי לאחדות". כך האשים בשיחות סגורות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר