לחשב מסלול מחדש

תפנימו: עידן נתניהו לקראת סיום // ישי כהן

מרן לא היסס ללכת לממשלותיהם של רבין, פרס וברק - כשצרכי הדת עמדו לנגד עיניו. ייתכן, כי עם ירידתו הצפויה של נתניהו מהבמה הפוליטית, הגיע הזמן ללמוד מדרכיו (טור דעה)

ישי כהן | כיכר השבת |
בנימין נתניהו (צילום: הדס פרוש / Flash90)

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: ראשי המפלגות החרדיות, אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני צריכים להתחיל להפנים, כי עידן בנימין נתניהו כראש הממשלה נמצא לקראת סיום, לחשב מסלול מחדש ולהסתכל אל העתיד.

החלטת היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, להעמיד את ראש הממשלה בנימין נתניהו לדין בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, מלמדת על סוף עידן נתניהו - שיצטרך נס על-טבעי כדי להיחלץ מהרשעה, שעלולה להוביל ראש ממשלה נוסף לשערי אגף 10 בכלא מעשיהו.

נתניהו מרבה כידוע להצהיר כי אין בכוונתו להגיע עם הפרקליטותלהסדר של פרישתו מהחיים הפוליטיים תמורת סגירת התיקים. כעת, ספק אם הצעה מסוג זה כלל אפשרית. אבל למרות ההצהרות, כשנתניהו יישב עם עצמו בביתו שבקיסריה, הוא יצטרך להכריע: ללכת למשפט ארוך, לבזבז לא מעט כסף, "לבלות" שעות על ספסל הנאשמים בבית המשפט המחוזי בירושלים ולאחר מכן בבג"צ, וכל זה כדי להילחם על הצדק שלו, לטענתו - במדינה שבה יש 90 אחוזי הרשעה - כך שסיכוי סביר שהוא יצטרך לפגוש את מיטת אולמרט באגף 10, או להגיע להסדר טיעון ולצאת 'לעשות כסף' בארה"ב. סביר להניח כי הוא יבחר באופציה השנייה.

חבל ההצלה היחיד שנותר לראש הממשלה הוא 'חסינות', אותה יבקש מוועדת הכנסת, כשמנדלבליט מצידו יזדקק לרוב כדי להסיר את חסינות ראש הממשלה ולהגיש נגדו כתב אישום.

לנתניהו יש סיכוי לקבל את חסינות הכנסת, בתמיכת הח"כים הערבים - המתנגדים לכל בקשה להסרת חסינות - ואיווט ליברמן התומך בהמשך כהונת רה"מ תחת כתב אישום. אך מדובר בסיעות לא צפויות. בכל מקרה, מדובר בתהליך ארוך שיכול להימשך למעלה מחצי שנה, בטח אם אכן הולכים לבחירות בשנת 2020, כשהיועמ"ש של הכנסת כבר הודיע שאי אפשר לכנס את הוועדה בתקופת בחירות.

לא מעט בימין חושבים שנתניהו תחת כתבי אישום יצליח להביא רוב של 61 לגוש הימין בבחירות חדשות. אבל הבחירות האחרונות, 2019מועד ב', הוכיחו שלא כל מה שחושבים בימין - אכן קורה. בימין חלמו על רוב של 70 מנדטים. בפועל, הימין נחלש. כך שלא מופרע להעריך שגם בימין יבינו כי נתניהו לקראת סיום דרכו, ויעבירו לו את המסר: מאמינים לך, אתה נרדף, אבל אנא - תשחרר את המדינה...

וצריך לחדד: לנתניהו יהיה קשה לשכנע שמדובר ברדיפה, משום שמי שהחליט על הגשת כתב האישום הוא אביחי מנדלבליט, האיש שהיה שותף סודו, מזכיר הממשלה הקרוב אליו. נתניהו עצמו מינה אותו לתפקיד היועמ"ש - בהמלצת איילת שקד.

וכעת נעבור אלינו, החרדים. מסיבה שאינה ברורה, הפכנו את נתניהו, האיש שזרק אותנו בשנת 2013 לטובת יאיר לפיד, למשיח של הדור. כעת חובה להפנים, ולהכיר במציאות: עידן בנימין נתניהו נמצא לקראת סיום. אכן, כל עוד שהנר דולק וכו', אך במקרה הזה, מה שנתניהו יצליח לתקן זה רק הסדר שימנע את משפטו, כאמור.

אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני צריכים לחשב מסלול מחדש. כן, להמשיך לתמוך בנתניהו, בטח בתקשורת. אך בחדרים סגורים - להתחיל לדבר גם עם הצד השני. לנסות לבנות גשרים. להתכונן ליום שאחרי - יום שעלול להוביל את כולנו לספסלי האופוזיציה, אם לא נערך מראש.

ורק תזכורת: מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל לא היסס ללכת לממשלותיהם של יצחק רבין ושמעון פרס ז"ל, או של אהוד ברק. כשעמדו צרכי הדת לנגד עיניו, מרן לא הביט ימין ושמאל. ייתכן, כי הגיע הזמן ללמוד מדרכיו וליישם את מורשתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר