דעה

איווט דואג לרוסים שלא משלמים מיסים // ישי כהן

לאחר חודשים ארוכים של הסתה שקרית והאשמות מופרכות וחסרות בסיס נגד הציבור החרדי, קיבל איווט ליברמן תשובה הולמת: אתם אלו שלא עובדים, לא משלמים מיסים (טור דעה)

ישי כהן | כיכר השבת |
איווט ליברמן (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

חודשים ארוכים יושב אביגדור - דמתקרי איווט - ליברמן, ומסית נגד הציבור החרדי. מהשוואתו למרצחי החמאס ועד להאשמתו באי-תשלום מיסים. כך, בלי הוכחה אחת, וללא הסתייגות, הכליל איווט את כלל הציבור החרדי כמי שמשתמט מלשלם מיסים. כן, גם החתום מעלה, המשלם מיסים גם על עבודתו בכתיבת מאמר זה, הואשם בהעלמת מס.

במשך תקופה ארוכה בחרו הנציגים החרדים שלא להגיב לליברמן. לשתוק, לנסות לא לשרת אותו (למרות שהיו כאלו שהודו שסייעו לו). לאחר שטרפד את הרכבת הממשלה, בתום הבחירות לכנסת ה-21, שינו החרדים את הגישה, אך עדיין שמרו על שיח מכובד כלפיו.

לאחרונה הם הבינו שאיווט לקח אותם כפרויקט. זה זעק, בעיקר בהכנסת החרדים והערבים למשבצת אחת; הם ה"בעיה" שלנו, אזרחי ישראל הציוניים. הערבים והחרדים אנטי-ציוניים, כמקשה אחת.

מאז הבנה זו, החרדים שינו את גישתם לליברמן: "מי אתה, יא-אפס", רמזים להעלמת עדים בתיקי החקירה נגדו וכמובן נאום ה'מייאו' של דרעי. שתקנו מספיק, עד כאן.

החל מהיום, המתקפות עליו קיבלו גוון שונה. דרעי החליט - בצדק - לשחק במגרש המלוכלך של מי שהיה חברו הטוב, ה"תלמיד שעלה על רבו", כפי שכינה אותו. החרדים סחטנים? החרדים לא משלמים מיסים? בוא, איווט, הנה התמונה האמיתית, אותה הציג לך דרעי.

"דרשת למעלה משני מיליארד שקלים לעולי חבר העמים שלא עובדים ולא משלמים מיסים. דרשת לפתוח במשרד הקליטה 17 נציגויות במדינות חבר העמים; מדינות שספק אם יש בהן יהודים בכלל", הטיח יו"ר ש"ס. הדברים לא זקוקים לפרשנות, כל ילד בגן מבין מי כאן במדינה לא משלם מיסים, ומי חי על חשבון הקופה הציבורית.

וכצפוי, ליברמן, שמתקשה להגיב עניינית ולהתייחס לעובדות שהציג דרעי, בחר לרדת 'נמוך', לעקוץ, לעשות רושם על החברים בטוויטר: לטעון שלדרעי אין הבנת הנקרא, אולי בשל חוסר בלימודי ליב"ה.

תירוצים - מול עובדות. בדיחות חסרות טעם - מול האמת. דרעי הציב מראה לליברמן המסית, והוכיח מי השקרן שמנסה לרכב על גלי הסתה איומה, כדי להרוויח עוד מנדט ולהמשיך להתל בציבור בישראל, באמצעות הצהרות ריקות מתוכן שמסתירות מאחוריהן אמת מרה ונוראית.

אגב, לא צריך לנחש מה יהיו התוצאות בסקר מהיר: מי יותר זקוק ללימודי ליב"ה בפוליטיקה הישראלית, דרעי או העולה מברית המועצות, מר '48 שעות'...

הערה לסיום: איווט מרבה לטעון שהעם דורש ממשלת אחדות, ללא הציבור החרדי. רק 'הליכוד', 'כחול לבן' ו'ישראל ביתנו'. אפרופו לימודי ליב"ה, כדאי שהידיד לשעבר יעשה חשבון מהיר: 55 מנדטים מגוש הימין, נגד החרמת הציבור החרדי. נוסיף לגוש ה-55 את הסיעות הערביות, שבוודאי ציבור מצביעיהן יעדיף את החרדים על פני ההוא שעד לפני כמה שנים דרש לגייס אותם (וכצפוי הספיק לוותר על כך). אפשר גם להוסיף את 'המחנה הדמוקרטי' שקורא לחרדים להצטרף לממשלה יחד איתם. וכך, רוב העם נגדך איווט!

אתה המיעוט, לא אנחנו. שמונה מנדטים הבנויים משנאה, ומעולים שטרם ברור מה הקשר שלהם למדינת היהודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר