מחקר: בזקן שלכם יש המוני חיידקים - אל תזניחו אותו

חוקרים הוציאו דגימות מ-18 זקנים של גברים וגילו כי כולם מכילים חיידקים מרובים. בנוסף, הם בדקו את צווארם ​​של 30 כלבים. התוצאות? כמעט זהות. לא נעים, אך יש פתרון, אל תאמרו נואש (MEN)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

לאנשים מסוימים יש זקן עבות. לאחרים יש זקן קטן ומסודר. חלק היו רוצים שיהיה להם זקן מלא ומרשים, אבל לא מצליחים לגדל אחד וזה גם בסדר. לא משנה היכן אתם ממוקמים בסולם הדת, הפנים שלכם והמנהגים נתונים להחלטתכם.

עם זאת, אם הסממן הדתי הזה שלכם כרוך בנוכחותם של אלפי שערות קטנטנות, מתולתלות ומלאות, תצטרכו לשטוף אותן באופן קבוע. כאילו, ממש בקביעות. דהיינו, בכל פעם שאתם חופפים את השיער על ראשכם (ואם נהיה ספציפיים: כל יום), כי הזקן מקבל חשיפה באותה מידה ללכלוך, חיידקים וזיהומים וצריך לנקות אותו.

שימו לב: גברים מזוקנים נושאים באופן רשמי יותר חיידקים מכלבים שמשוטטים יחפים על מרצפות הרחוב, כך על פי מחקר.

העיתון הבריטי "מייל און סאנדיי" מדווח כי חוקרים ממרפאת הירסלנדן בשוויץ הוציאו דגימות מהזקנים של 18 גברים וגילו כי כולם מכילים חיידקים מרובים. חשוב לציין, שבעה מהזקנים שנבדקו היו כה מלוכלכים, עד שלמעשה הם עלולים היו לגרום נזק לבריאותו של האדם.

באופן דומה, לאחר מכן הם בדקו את צווארם ​​של 30 כלבים. 23 מהם העלו תוצאות זהות לאלו של הגברים המזוקנים.

לסיכום? חיות מחמד עלולות לעתים להיות נקיות יותר מגברים. לא נעים.

"המחקר שלנו מראה שגברים מזוקנים מכילים כמות גבוהה משמעותית של חיידקים וזנים אנושיים-פתוגניים יותר מכלבים", אמר אנדראס גוטצייט, ממחברי המחקר. "על בסיס ממצאים אלה, כלבים יכולים להיחשב כנקיים לעומת גברים מזוקנים". יש לכך כמה סיבות:

הראשונה היא שזקן בדרך כלל מתולתל לעומת כלבים שיש להם פרווה מגוונת יותר. כלומר, שיער הזקן נוטה הרבה יותר ללכוד לכלוך לתוכו.

השניה היא שכלבים מקבלים שטיפה טובה ועמוקה באופן קבוע מכיוון שבעליהם תמיד מניחים שהם מטונפים. זקנים, לעומת זאת, לא כל כך, אז קדימה, נקו אותו כיאות. פשוט מאד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר