הועדה קבעה

אם הכנסת תתפזר, הבחירות ייערכו בל' בשבט

ועדת הבחירות המרכזית אישרה הערב את האפשרות לקיצור מערכת הבחירות מ-90 יום כיום ל-75 יום, אם לא יצליחו להקים ממשלה וישראל תלך לסבב שלישי של בחירות (חדשות, פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Aharon Krohn/Flash90)

אם ישראל תלך לסבב בחירות שלישי, היא תהיה קצרה יותר - כך הודיעו הערב (שני) בועדת הבחירות המרכזית של הכנסת.

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, עו"ד אורלי עדס, אישרה כי בפגישת עבודה בינה ובין ח"כ אבי ניסקורן, יו"ר הוועדה המסדרת של הכנסת, נבחנה האפשרות להקדמת מועד הבחירות ככל שניתן, במידה ויתקיימו עם התפזרותה של הכנסת ב-11/12/19 בחצות.

בפגישה הוצגו תהליכי העבודה המורכבים להם נדרשת הוועדה מכח דיני הבחירות ועם כל הקשיים הכרוכים, הסתמן כי המועד הקרוב ביותר בו ניתן יהיה לקיים בחירות לפי הוראות החוק הוא ה-25.2.20 למניינם, ל' שבט.

כך, במקום מערכת בחירות האורכת 90 יום, הסבב השלישי של הבחירות, או לחילופים הסבב הראשון של אזרחי ישראל בקלפיות לשנת 2020, תארוך רק 75 יום.

יצוין כי יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, הגיש לפני כשבוע הצעת חוק לצמצום משמעותי יותר של מערכת הבחירות, עד לכדי 45 ימים בלבד.

בוועדת הבחירות הביעו אז התנגדות ולדברי המנכ"לית, "בכנסת יודעים מצוין שזה בלתי אפשרי נוכח מורכבות הליכי הבחירות".

עדס הוסיפה כי "הוועדה תבצע כתמיד את תפקידה על הצד הטוב ביותר, בהתאם להחלטות הכנסת. יחד עם זאת, על הכנסת להתייחס לכלל ההיבטים החוקיים העולים מדיני הבחירות לכנסת, ההיבטים הארגוניים-ביצועיים המורכבים הכרוכים בביצוע וקיום בחירות תקינות והקשיים הנובעים מביצוע מערכת בחירות שלישית בסמיכות זמנים במהלך השנה האחרונה, ובהתאם - לקבוע בחירות בלוח זמנים ריאלי ובר-ביצוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר