בדרך לליסבון

נתניהו: "אני רוצה אחדות; אם ניקלע לבחירות - ננצח בהן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא לביקור בזק בפורטוגל, לצורך פגישה מדינית עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו, והאשים את יאיר לפיד כי הוא מונע ממשלת אחדות (אקטואלי)

נתניהו, הבוקר (צילום וידאו: איתי בית-און / לע"מ; תמונה: קובי גדעון / לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הבוקר (רביעי) לביקור בזק בפורטוגל, לצורך פגישה מדינית עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו.

נתניהו, טס לחו"ל, בפעם הראשונה מאז הבחירות בספטמבר, וזאת למרות המתח הפוליטי לקראת מה שמסתמן כבחירות שלישיות. הוא ישהה בליסבון, פחות מ-48 שעות ויחזור לארץ.

בטרם המריא לליסבון, אמר ראש הממשלה כי "ליברמן יכול לעשות ממשלה איתנו, זאת החלטה שלו. המדינה זקוקה כעת לממשלת אחדות ולא לבחירות מיותרות לגמרי, אבל אם ניקלע לבחירות - ננצח בהן".

"אני רוצה אחדות. אחרי ההצעות הנדיבות שהצענו לכחול לבן, הם לא זזים מילימטר", האשים נתניהו, "הצענו כל מיני הצעות, כולל דרכים להבטיח שממשלת האחדות הזאת תחזיק מעמד, הם פשוט מסרבים".

נתניהו שב והאשים את יאיר לפיד ואמר כי "זה מתנגש עם אינטרסים לאומיים גדולים מאוד בגלל אינטרס אישי של אדם פרטי - יאיר לפיד. זה מצער".

"אם זה לא יתאפשר אנחנו ניערך לבחירות וננצח בבחירות, אבל אני עושה כל מאמץ כדי שעדיין נמצה את האפשרות של ממשלת אחדות ואני עדיין פתוח לשיחות עם כל מי שירצה להיפגש ואני מקווה שזה יישא פרי", סיים ראש הממשלה.


באשר לאיראן, אמר נתניהו כי "הנשיא טראמפ מפעיל לחץ עצום על איראן דרך הסנקציות. זה ברור. אנחנו רואים את האימפריה האיראנית מתנדנדת. יש הפגנות בטהראן, הפגנות בבגדד, הפגנות בביירות. חשוב להגביר את הלחץ הזה נגד התוקפנות האיראנית.

"אנחנו גם רואים שאיראן שואפת להתקדם בפיתוח פצצות גרעיניות ובפיתוח טילים בליסטיים, כולל טילים מדויקים. אנחנו חייבים להתנגד לזה והדרך לעשות זאת היא באמצעות הגברת הלחץ.

"אני גינתי שש מדינות אירופאיות שמחלישות את הסנקציות האמריקניות במקום להגביר אותן. זה לא צודק. אמרתי ואני חוזר על דבריי היום: שיתביישו להן. שעה שאנשים מסכנים את חייהם ומתים ברחובות טהראן, המדינות הללו מתחזקות את המשטר הרודני הזה ותומכות בו. אסור לתמוך ברודנים מטהרן עכשיו. יש להפעיל עליהם לחץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר