הציונות הדתית תתאחד?

יוזמה בימין: פריימריז לרשימה אחת גדולה

השר בצלאל סמוטריץ' דורש משאר נציגי הציונות הדתית לזנוח את רעיון החיבורים בין המפלגות, להקים מפלגה גדולה ומסודרת ולערוך פריימריז פתוחים לרשימה אחת גדולה (פוליטי)

סמוטריץ' ושקד. ארכיון (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

ארבעה ימים נותרו עד שבאופן רשמי יוכרז על הליכה לבחירות נוספות, שלישיות ברצף, אך במפלגות כבר נערכים להתמודדות שבפתח.

במפלגות הימין המייצגות את הציונות הדתית, גרמו בשתי מערכות הבחירות האחרונות לכשלים בהשגת רוב לימין, בשל תככים ופיצולים פנימיים.

כעת, השר בצלאל סמוטריץ', יו"ר האיחוד הלאומי, דורש מחבריו לזנוח את רעיון החיבורים בין המפלגות ולערוך באופן מהיר פריימריז פתוחים לרשימה אחת גדולה ומסודרת, כך מדווח הבוקר (ראשון) יהודה שלזינגר ב'ישראל היום'.

כיום, מחולקת הציונות הדתית לארבע מפלגות שונות - הבית היהודי בראשות הרב רפי פרץ, האיחוד הלאומי בראשות בצלאל סמוטריץ', הימין החדש של בנט ושקד וגם עוצמה יהודית של איתמר בן גביר.

השר סמוטריץ' טוען כי הפיצול לארבע מפלגות, ובעיקר החיבור ביניהן, יוצר מתחים, מריבות פנימיות, ובעיקר סלידה של ציבור הבוחרים שמביאה לכישלון בבחירות.

הרעיון לערוך פריימריז פתוחים עלה בימים האחרונים ובשבוע הקרוב מתכוון השר סמוטריץ' לנסות לשכנע את חבריו לקדם את הרעיון.

כזכור, לפני כשבועיים, בכנס ראשי המטות והאזורים של "הימין החדש" סוכם כי במידה ויתקיימו בחירות נוספות, המפלגה תרוץ באופן עצמאי.

שר הביטחון נפתלי בנט אמר בכינוס, "אם מנהיגי המפלגות השונות לא יתעשתו על עצמם, אנחנו עוד 15 יום עלולים למצוא את עצמנו במערכת בחירות שלישית תוך שנה. ואם אנחנו נקלעים למערכת בחירות בניגוד לרצוננו - מפלגת 'הימין החדש' תתמודד כמפלגה עצמאית לכנסת. אני כבר עדכנתי את ראש הממשלה, הוא מודע, אנחנו רצים כמפלגה ונהיה פתוחים לחיבורים. נעשה מה שנכון למדינת ישראל. 'הימין החדש' חוזרת למרכז המפה בגדול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר