דורשים לחסום בתי כנסת

סיעת 'בני תורה' של 'הפלג' עתרה נגד ההקצאות בבני ברק

באופן תקדימי דורשים נציגי 'הפלג הירושלמי' מבית המשפט להוציא צו שיורה על חסימת הגישה אל בתי הכנסת שבבסיס העתירה נגד ההקצאות בעיריית בני ברק. בעירייה דוחים את הטענות (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין (צילום: פלאש 90)

סיעת בני תורה (עץ) בבני ברק עתרה לבית המשפט נגד שתי הקצאות של העירייה ודורשת לאטום ולחסום את הגישה לשני בית כנסת חדשים שהוקמו בעיר בחודשים האחרונים.

העותרים, חברי המועצה מטעם 'בני תורה' (עץ) אברהם קאהן, משה מלאכי ומיכאל אלמליח, עתרו באמצעות בא כוחם עו"ד עופר יובל, נגד ראש העיר אברהם רובינשטיין, בגין בניית בתי הכנסת החדשים ברחוב גולד ומוהליבר, שלטענתם נבנו ללא הליך הקצאה מסודר.

מדובר בדרישה תקדימית של חברי מועצה חרדים נגד בתי כנסת, והעותרים מציינים בעתירה כי "בבסיס התנהלותו של ראש העירייה עומדת ההנחה כי מכיוון שמדובר בבתי כנסת, יימנעו התושבים וודאי העותרים מלפתוח בהליכים משפטיים כל שהם, כנגד פעולותיו אלו".

"ואמנם לא קל לעותרים לפתוח בהליכים מסוג זה, אך נדמה כי אין מנוס מלנקוט בהליכים אלו כדי לשמור על האינטרס הציבורי", מציינים העותרים בעתירתם וטוענים כי בתי הכנסת הוקמו על מגרשי ספורט שלא כדין ואף נבנו מדרגות מן הרחוב לבתי הכנסת.

יצויין כי עתירה דומה נגד בית הכנסת ברחוב מהוליבר הגישה סיעת הליכוד בעירייה, וכעת עתירה זו מצטרפת לעתירה הראשונה ומוסיפה עילות נוספות.

בעקבות כך שהדיון בעתירה עלול להמשך כמה שנים דורשים חברי המועצה הוצאת צו ביניים שיחסום את הגישה לבתי הכנסת עד להכרעה של בית המשפט.

העתירה מתייחסת גם לבית הכנסת "שונה הלכות" ברחוב הרצוג 9 בעיר, בית כנסת שנבנה במבנה הישן של לשכת התעסוקה של העיר בני ברק. כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת', מי שהוכתר לרב בית הכנסת במעמדים שהתקיימו בערב חג הסוכות בבית מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, וראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, הוא הגאון רבי גדליה הוניסברג. בעתירה מציינים העותרים כי הרב הוא נכדם של מרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי.

בעתירה עולים טענות על הקצאות רבות נוספות, כמו ההקצאה לארגון "זכרון חנה" בראשות הגר"ש שטיינמן ברחוב אשל אברהם, ההקצאה לקהילת יסודות ברחוב שד' איינשטיין שלטענת העותרים כרב בית הכנסת משמש הגר"ש ליפשיץ גיסו של מנהל לשכת ראש העיר, גדליה סילמן, וכן נגד בית הכנסת איילת השחר, אשר בעתירה נכתב כי רב בית הכנסת הגאון רבי יואל מקלב הוא אחיו של חבר הכנסת אורי מקלב מדגל התורה.

מעיריית בני ברק נמסר ל'כיכר השבת' כי "הכל נעשה על פי חוק ובהתאם לאישור יועצים משפטיים". לדבריהם, "מדובר בעתירה קנטרנית ומיותרת שתידחה על ידי בית המשפט".

בסיעת 'בני תורה' סירבו להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר