רוצים שיאהבו את המתנות שלכם? אל תעטפו אותן יפה

על פי מחקר שפורסם לאחרונה, הטיפוס המרושל להפליא, זה שנותן מתנה שעטופה כלאחר יד, ללא השקעה - הוא זה שבסופו של דבר מקבל את ההערכה המרבית מהנמען. מודים. הופתענו (בית וסטייל)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

כשמדובר בעטיפת מתנות, ישנם שני סוגים של אנשים: אלה שמייעדים יום שלם (או שניים) למדידה, גיזום, סלסול, קשירה וקיפול בצורה המדויקת ביותר שניתן להעלות על הדעת; ואלה אשר באופן בלתי נמנע לוקחים נייר ליד - מכל סוג שהוא - באופן אקראי, על מנת לכרוך את מתנותיהם בו, כשעה לפני הנתינה.

מי מכם שמזדהה עם הסוג הראשון צריך להיות גאה, כי הזן הזה של עטיפת מתנות מניב תוצאות מעוררות קנאה. אך על פי מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת לפסיכולוגיה צרכנית, זן העטיפה השני של מתנות - הטיפוס המרושל להפליא - הוא זה שבסופו של דבר מקבל את ההערכה המרבית מהנמען. לא יכולים להודות שלא הופתענו.

מנקודת המבט של מעניקי הדורון, חדשות אלה יגרמו לכם לכעוס או דווקא לנשום לרווחה - אך כך או כך, מבחינת המקבלים, הן כנראה מסבירות המון. מדוע המתנות שחבויות תחת עיתון ישן או עטיפה של מיקי מאוס של מחברות בת השש ומקושטות, במקרה הטוב, בסרטי מתנה שסולסלו בעזרת מספריים - הן אלו שבסופו של דבר הכי אהודות? יש לזה תשובה. וודאי, אולי זה בגלל שאתם מעריצים את מי שמעניק אותן, אבל יש לזה גם הסבר פסיכולוגי רציני שקשור לציפיות שלנו.

חוקרים מאוניברסיטת נבדה השתמשו ב"תיאוריית אי אישור הציפייה" כדי להוכיח את ההשערה כי ככל שהשי עטוף בצורה יפה יותר או מושקעת יותר, כך הציפיות של המקבל ממנו גבוהות יותר ולהיפך, במתנות שעטופות כלאחר יד. הם גילו שזה נכון, במיוחד כאשר נותנים / מקבלים מתנות מחברים או אנשים שיקרים לנו, לעומת היכרות שטחית.

כאשר הציפיות שלנו לתוכן הפנים מתנפחות הודות לעטיפה מרשימה, הדבר מקשה על המתנה לעמוד בסטנדרטים שלנו. עם זאת, אם אנו פותחים מתנה ללא ציפיות, סביר להניח כי מה שיש בפנים יעלה על הציפיות שלנו. באופן אינטואיטיבי, סביר יותר שנאהב אותו - לא למרות האריזה הפשוטה, אלא בגללה.

מעניין שהמחקר גילה גם שככל שהקשר בין מחליפי המתנות קרוב יותר, כך התוצאות הללו מוגברות. במילים אחרות, ככל שהידידות קרובה יותר, כך גדלים הסיכויים שתתאכזבו ממתנה שעטופה יפה (או שתשמחו מאחת בנאלית). למה?
"כשנותן המתנות הוא מכר שטחי, ניקיון העטיפה משמש כרמז למערכת היחסים שבין הנותן למקבל. מצד שני, כשנותן המתנות הוא חבר, הניקוי של האריזה משמש כקורה ליצירת ציפיות לגבי המתנה שנחבאת בפנים".

זה אומר שאם אתם לא כל כך קרובים מלכתחילה, האטרקטיביות החיצונית של המתנה נוטה להיות קשורה יותר לרגשות חיוביים ביחס למערכת היחסים שלכם, שאולי עדיין מתהווה. עם זאת, אם אתם כבר די קרובים - וכבר יודעים היכן הקשר ביניכם עומד - הסגירה של העטיפה תשמש כרמז על המתנה עצמה.

אבל אל דאגה, זה לא אומר שאתם צריכים להפסיק לעטוף את המתנות שאתם מעניקים לאהוביכם בדיוק מופתי, כרצונכם, אם זה הסגנון שלכם. מישהו חייב לעשות את זה ואנחנו מודים לכם על זה! אבל זה מאפשר לאלו מבינינו שמיומנים פחות בקיפול מדויק ובסלסול סרטים. המתנה שנעטפת במהירות בנייר מעדנייה לבן ומקומט היא מושלמת בדיוק כמו שהיא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר